Westkust Verenigde Staten 2010

Trouwen én het vervolg van onze reis

Zoals velen van jullie weten is Michel tijdens onze grote reis op een knie gegaan.

Het resultaat is een feestje op 28mei.

Hier moest natuurlijk een huwelijksreis op volgen, de vraag was; waarheen?!

Na lang wikken en wegen hebben we besloten de hoogtepunten van onze vorige reis over te doen, Disney mag en kan daar natuurlijk niet bij ontbreken!

Het programma ziet er dan ook als volgt uit:

Maandag 30-05-2011 vlucht, vertrek 10:10 AMS

vlucht, aankomst 17:06LV

Auto ophalen

Hotel Paris, Las Vegas (AZ)

Dinsdag 31-05-2011 Las Vegas - Zion (ongeveer 02:30 uur rijden)

B&B Red Rock Inn, Springdale (UT)

Woensdag 01-06-2011 Zion

Donderdag 02-06-2011 Zion - Las Vegas

Hotel Mirage, Las Vegas (AZ)

Vrijdag 03-06-2011 Las Vegas - Anaheim (ongeveer 04:30 uur rijden)

Best Western Plus Anaheim Inn (CA)

Zaterdag 04-06-2011 Anaheim

Zondag 05-06-2011 Anaheim

Maandag 06-06-2011 vlucht, vertrek 07:58 LAX

Dinsdag 07-06-2011 vlucht, aankomst 08:20 AMS

Alles, met uitzondering van het hotel in Las Vegas en de entree tickets voor Disneyzijn inmiddels geboekt!

Binnenkort volgt de eerste blog weer!

De laatste 24 uur

De laatste 24 uur van de vakantie zijn dan toch echt aangebroken.

We hebben eerst een beetje uitgeslapen, pas tegen half 9/ 9 uur zijn we op gestaan en gaan douchen, koffers dichtgedaan, wat natuurlijk de nodige moeite kostte ;) Hierna uitgechecked en lekkerontbeten.

Het was even de vraag wat we met de laatste uurtjes van onze vakantie zouden gaan doen, we hadden tenslotte al ingechecked op internet voor de vlucht en hoefden dus niet belachelijk vroeg op het vliegveld te zijn.

We besloten in ieder geval even langs Rodeo Drive te rijden en door Beverly Hills. Rodeo Drive is echt zoals in de films, met veel luxe winkels en normaal gesproken met veel sterren, nu liepen er voornamelijk toeristen.

Toen we door Beverly Hills reden kwamen we natuurlijk veel mooie en grote huizen tegen omringd door grote hekken en bomen. Je kunt vanuit Hollywood diverse tours boeken die je langs alle huizen van de sterren rijdt, een zogenaamde 'Star Tour', dit hebben wij niet gedaan, want je ziet vanuit de auto net zoveel, alleen weet je dan niet wie er woont. Terwijl we in Beverly Hills reden, kwamen we meerdere van deze tours tegen en hebben we wat van deze busjes gevolgd, tot ze stil stonden, dan zou het namelijk wel erg opvallen ;). Na een tijdje hebben we het toch wel gezien, al die hoge hekken en bomen zijn toch allemaal hetzelfde :).

We besluiten nog even naar LA Ink te gaan, we zijn nu toch in de buurt. Het is een kleine locatie, we reden er in eerste instantie zelfs voorbij! Eenmaal de auto geparkeerd wilde ik er toch wel even naar binnen gaan! Tja binnen.. Een hoop mensen, touristen en mensen die zaten te wachten op hun tattoo afspraak. Helaas geen bekenden van Discovery gezien, Kat zelf was er ook niet :(. We zijn dus maar weer naar buiten gegaan, wat gingen we nu weer doen om de laatste uren te doden?!

We hadden nog niet echt een Disney Store bezocht, behalve die bij DisneyLand natuurlijk. Er blijkt er 1 dichtbij te zitten in een shopping mall en besluiten hier dan nog maar even naartoe te gaan. De mall is niet zo groot en de Disney winkel dus ook niet, er zijn voornamelijk kinderdingen en kleine kostuums met het hoog op Halloween.

Het was inmiddels tegen 1 uur, dus we besloten, weliswaar veel te vroeg, toch maar naar het vliegveld te gaan en daar dan maar de laatste uren daar te doden. Auto netjes ingeleverd, met het busje naar het vliegveld, koffers afgegeven; toch iets te zwaar, maar gelukkig een aardige baliemedewerker die het door de vingers ziet.

Het is nog een paar uurtjes wachten en dan kunnen we eindelijk gaan boarden! Een vlucht van bijna 10 uur staat er weer voor de boeg. Op naar Londen!

Op Londen moeten we een flinke tijd wachten tot we mogen landen, het is altijd druk op Heathrow en ik hoop maar dat we de aansluitende vlucht niet missen. Gelukkig is de aansluitende vlucht in dezelfde Terminal en zijn we dus ruim op tijd!

De laatste 3 kwartiertjes naar Amsterdam, eindelijk! De vlucht gaat voorspoedig en om 15.15 zijn we al geland, nog een stukje rijden (we hebben het het vliegveld gezien ;) ) naar de juiste gate en dan mogen we er eindelijk uit!

We komen makkelijk langs de paspoort controle en wachten op onze koffers. Gelukkig duurt ook dit niet zo lang en zijn we rond 15.45 door de douane heen, net op tijd blijkt, want pa en ma zijn er nog maar net! Michel ziet pa (bij de andere uitgang) en ik zie me zussie, we zijn thuis!

Helaas staat er dikke file en doen we er 1,5 uur over om in Overschie te komen, maar hier wacht ons dan wel een lekker Hollands prakkie.. :) Heerlijk, bloemkool met aardappelen en kipfilet, chocoladetaart toe en dan op naar Breda, want hier Mandy d'r vriendje en zijn ouders komen haar bij ons ophalen. Bij ons wordt er door iedereen nog wat gedronken en dan gaat Mandy met d'r schoonouders mee naar België, pap en mam blijven nog heel even en besluiten dan ook te gaan.

Wij gaan de koffers uitruimen en zetten een was aan, de eerste van velen :( We kijken nog even TV en dan 'storten' we in; lekker ons eigen bedje in.

Michel slaapt nog, ik heb heerlijk geslapen tot een uur of 4, toen moest ik naar de wc. Moest wel even bedenken waar ik nou ook al weer was en waarom het zo koud was! :)

Weer teruggegaan, maar helaas, mijn maag heeft geloof ik nog het idee dat we in Amerika zitten en dat er gegeten moet worden. Ben er maar uitgegaan en heb wat ontbeten (jeej, hagelslag!! :) ) en aangezien ik dan toch wakker ben en waarschijnlijk niet echt meer zal slapen ben ik maar tv gaan kijken, heb tenslotte 4 weken in te halen :)

De vakantie is nu echt voorbij, vandaag begint het normale leven weer, straks de boodschappen, strijken en de was opvouwen :( Maandag allebei weer werken, het hoort er allemaal bij..

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij. Wij keken elke ochtend uit naar de reacties, waarschijnlijk net zo als dat jullie uitkeken naar de blog.

Bedankt enne misschien tot een volgende reisblog! :)

Dag 25: Universal Studios

De laatste volle dag is aangebroken :(

Vandaag hebben we nog een dagje pretpark voor de boeg, maar voor we hier aan beginnen bel ik eerst tante Jos en ome Fred. Zij gaan morgen (voor jullie dus vandaag, donderdag 14 oktober) op vakantie. We zien hun pas weer op 30 oktober, dus we hebben ze even een heel fijne vakantie gewenst! Daarna heb ik mijn mama nog gebeld met de vraag of ze nog wat dingetjes (melk en brood) wilde meenemen, zodat wij zaterdag eindelijk weer een normaal (hollands) ontbijt hebben!

Over ontbijt gesproken, na dit getelefoneer zijn we allebei klaar voor de nieuwe dag, dus gaan we naar Denny's om te ontbijten. We bestellen hetzelfde als gisteren, dat is tenslotte goed bevallen!

Van hieruit rijden we, één van de laatste keren, in onze jeep door naar Universal Studio's. Dit pretpark is eigenlijk hetzelfde als de versie die we 2 jaar terug in Florida bezochten, alleen wat kleiner qua oppervlakte.

We beginnen meteen met 'Shrek in 4D'. Eigenlijk een stukje gebaseerd op de film, waar Shrek Fiona weer moet redden uit de handen van de gemene Lord Farquaad. Donkey en de draak helpen hier natuurlijk bij!

Hierna doen we de Studio Tour, in een treintje word je 3 kwartier lang, langs allerlei bekende film-sets (o.a. Wisteria Lane uit Desperate Housewives) en diverse soundstages gereden. Dit stuk is de originele filmstudio van Universal welke gewoon in gebruik is, maar waar ze een aantal oude sets hebben laten staan welke ook gedemonstreerd worden. Zo hebben we een aanval van Dino's en King Kong gehad, is onze tram ontspoord in het metrostation tijdens een aardbeving en zijn we aangevallen door een gek uit Psycho.

Van hier uit gaan we naar de populairste attractie; 'Simpson the Ride'. De Simpsons zijn op vakantie en worden bedreigd door een oud werknemer van Krusty, waardoor een achtbaan ritje erg uit de hand loopt. Dit achtbaan ritje wordt afgebeeld op een heel groot scherm en zelf zit je in een beweegbaar karretje waardoor het net is of alles echt gebeurd. Heel leuk gedaan! Aan het eind van de dag doen we deze attractie dan ook nog een keer.

Na deze rit gaan we naar het eind van het park voor de attractie van 'Jurassic Park', een soort van tour in een boot door Jurassic Park, waarbij de nodige dinosaurussen natuurlijk ontsnappen en ons angstaanjagende momenten brengen ;) . Aangezien je in een boot zit betekend dit dat je natuurlijk nat word, het valt gelukkig mee, en met het warme weer is het een aangenaam iets! :) Naast deze attractie staat de attractie van de film 'the Mummy Returns', een korte 'achtbaan' in het donker. Leuk, maar erg kort helaas.

We hebben inmiddels al een groot deel van het park gehad, zo klein is het park dus. Er zijn nog een aantal shows die we bezoeken en zoals ik al zei aan het eind van de dag nog een keer in 'Simpson the Ride'.

Om 17.00u sluit het park en netjes rond die tijd verlaten wij het park om 'Universal City' te bezoeken; een hoop winkeltjes en restaurants. We hebben weer niets gekocht, tja er zat helaas niets bij. Wel hebben we weer heerlijk gegeten bij 'Bubba Gump', helaas voor de laatste keer :(

Eenmaal terug in het hotel kijken we alle koffers nog eens na, de weinige souvenirs pakken we netjes in, zodat ze heel thuis komen.

Via internet zijn we al ingechecked en de boardingpassen zijn uitgeprint, kortom we zijn klaar voor vertrek. Morgen rijden we nog even door Beverly Hills en dan moeten we onze mooie auto helaas inleveren en naar huis.

De volgende blog zal dan ook pas (als het meezit) vrijdagavond Nederlandse tijd verschijnen.

Dag 24: Los Angeles

Als eerst even iets wat ik vanmorgen ben vergeten;

Gisteren hebben we ook nog het 'de La Brea Tarpit' bezocht. Dit is een park met een museum om een teerput heen gemaakt. In deze teerput hebben ze skeletten gevonden van ongeveer 70000 jaar geleden. In het museum zijn deze skeletten natuurlijk te zien en wordt er verteld over hoe deze dieren toen geleefd hebben. Ook laten ze zien hoe alles schoongemaakt wordt en kun je zelf een aantal stalen pijpen uit de teer proberen te trekken om te voelen hoe zwaar het is als je in het teer zou staan. En dat valt nog niet mee!

Buiten, in het park, zijn nog echte teerputten te zien, zonder skeletten natuurlijk, want die zijn allemaal al opgegraven. Het ruikt er dan ook flink naar teer/asfalt.

Dat was dus nog iets van gisteren.

Vandaag waren we al vroeg op. We hebben ontbeten bij Denny's, net als het avondeten is dit erg goed bevallen! :) Lekkere eieren, toast en bijna echte jus d'orange. :)

Daarna reden we door naar de Warner Bros Studio's voor de studio tour. We waren ruim op tijd en konden zelfs nog met een tour eerder mee, scheelt weer 20 minuten wachten.

We beginnen bij een 'gewone' straat. Deze straat wordt voor heel veel series en films gebruikt (oa. Annie en The Mask), alleen elke keer veranderd. Alle dingen, zoals lantaarnpalen, deurknoppen etc, kunnen gewijzigd worden.

Hierna zijn we bij een opnamegaan kijken, ja een echte opname. Het is een nieuwe serie in Amerika, bij ons dus helaas niet zo bekend; 'Shameless'. We moesten natuurlijk heel stil zijn en niet in het zicht van de acteurs komen, want dat kan ze alleen maar afleiden. Eigenlijk is er niets aan om het te zien, want er gebeurd erg weinig, maar het is wel uniek om het te kunnen zien, aangezien het niet vaak gebeurd! :)

Van hier uit zijn we diverse 'bekende' huizen gaan bezoeken, onder andere het huis van de serie 'Growing Pains' en voor mij heel leuk; het huis van Lorelai en Sookie van de serie 'Gilmore Girls'! Ik herkende het meteen! :) Grappig om te weten is dat het één en hetzelfde huis is, de ene kant is de voorkant van Lorelai's huis en de andere kant van Sookie. :)

Hierna zijn we nog wat Soundstagesgaan bezoeken. Dit zijn eigenlijk de momenten die niet buiten opgenomen worden, zoals het kantoor van 'The Mentalist'. Ook deze set hebben we bezocht, helaas mochten we hier geen foto's nemen, omdat de serie nog geproduceerd wordt :( Maar we hebben wel de gehele set gezien, dus het CBI! Echt leuk om te zien! Michel heeft zelfs iets gezien wat wij nog lang niet op TV gaan zien. Ik had het ook kunnen zien, maar aangezien ik sommige dingen nogal lang kan onthouden wilde ik deze 'spoiler' niet zien! :)

Als laatste zijn we naar een oude set geweest, die van 'Central Perk' van de serie 'Friends'. Deze set is eigenlijk al afgebroken, maar omdat de set zo populair is hebben ze hem onder andere voor deze tour opnieuw opgebouwd in een andere soundstage. Wij hebben dus echt in het cafe rondgelopen en op de bank gezeten! :)

We hebben natuurlijk nog veel meer gezien dan alleen dit, maar dit waren voor ons de belangrijkste dingen, dingen die wij ook kennen. De rest was vooral van series of films die bij ons minder bekend zijn.

Na dit zijn we nog even langs de Disney Studios gereden. Ook al zo'n groot complex! Helaas kunnen we hier niet naar binnen, dus zijn we alleen om het blok heen gereden en hebben we hier en daar naar 'binnen' gegluurd.

Helaas is het op dit moment dat Michel zich niet zo lekker begint te voelen en liever even terug gaat naar hotel, dus dat doen we dan ook maar. Michel neemt een aspirientje en gaat 3 uurtjes 'slapen'. Gelukkig knapt hij hier van op en kunnen we daarna met een gerust hart naar de Hollywood Boulevard. We besluiten wat 'sterren' te bekijken, niet de echte natuurlijk, gewoon de sterren op de grond. :)

Ook doen we de nodige winkeltjes aan, we kopen deze keer niets, niet echt iets voor ons gevonden. Na een flink end over de sterren gelopen te hebben besluiten we bij het 'Hard Rock Cafe' wat te gaan eten. Deze vestiging is pas sinds deze zomer geopend en eigenlijk 1 van de weinige echte restaurants op de Hollywood Boulevard.

Na het eten hebben we het wel gezien. Helaas is Hollywoods Madame Tussaud al dicht en verder is er eigenlijk maar weinig te doen, waarschijnlijk is het er in het weekend wel drukker, maar ja daar hebben wij weinig aan ;). Dus besluiten we terug naar het hotel te gaan en alvast de koffers te opnieuw in te pakken (wat moet er mee, wat gooien we weg, hoe zwaar zijn de koffers?!).

Morgen gaan we naar Universal Studio's en donderdagochtend gaan we Beverly Hills nog even in, daarna zit het er op en komen we weer naar Nederland! :)

Dag 23: Los Angeles

Wat later dan gepland een blog. Ik had gisteren namelijk barstende koppijn en tja dan wil je maar 1 ding; slapen! Vandaar dat de blog nu pas op het net staat.

De rit ging gisteren van Santa Barbara, langs alle stranden naar LA. De dag begon in goed. We hadden een waanzinnig goed ontbijt en werden goedemorgen gewenst door de manager Frank, wat een leuke vent is dat zeg! Hij wilde wel dat we nog een week zouden blijven, zou onze bazen bellen dat we 'Santa Barbara Sand Fever' hebben en echt een volledig week quarantaine moesten! :) We hebben hem gelukkig weten te overtuigen dat we niets mankeren en helaas echt verder moeten.

Op naar Malibu! Tja, wat valt daar over te zeggen, niet zo heel veel. Het is een strand, waar het toen wij er langs reden nog heel stil was, en er staan heel veel mooie en waarschijnlijk ook onbetaalbare huizen. Hier zijn we dan ook maar niet gestopt, mede doordat het heel mistig was en dus zeker niet veel te zien was vanaf het strand.

Het volgende strand is Santa Monica. Een leuk en gelukkig al wat drukker strand. De mist is weg, dat zal er zeker mee te maken hebben. We gaan de pier op, omdat die er wel gezellig uitziet, maar hebben het eigenlijk zo gezien. Een hoop prullaria winkeltjes. We zijn wel nog even langs het water gaan lopen. De zee was niet eens zo heel koud en Michel had kennen gaan zwemmen, z'n broek was inmiddels (door de hoge golven) toch bijna helemaal nat! Maar nee, sorry Conny, geen zwem foto's. We zijn niet gaan zwemmen, we zijn terug gegaan naar de auto om het beroemde Venice beach te bezoeken. Daar aangekomen weet je niet wat je ziet! Onze auto stond er een flink end vandaan, dus we moesten even lopen. Je begint bij een heleboel mooie huizen die langzaamaan steeds minder worden. Dan kom je aan op het oude Muscle Beach, ja ja, de apparaten staan er en de mannen ook, alleen waren de mannen vroeger dezelfde als nu, het zijn nu wel ondertussen vieze oude mannetjes! Je wordt constant aangesproken door 'opkomend talent' om hun cd te beluisteren (en dus te kopen), de 'dokter' is overal aanwezig om de 'medicinale wiet' te kunnen voorschrijven! Pfff.. Wat een gekkenhuis, Rotterdam-zuid is er heilig bij!

Na een flink stuk draaien we om, tja je moet toch een keer terug en we hadden het beide wel gezien. Helaas betekent dit dat je weer langs hetzelfde stuk terug moet.. :( Wat was ik blij dat we bij de auto waren zeg!

Van hieruit zijn we richting Hollywood gegaan, even over de boulevard gereden. Hier was het al verschrikkelijk druk! Blijkt dat er een premiere is van de film 'Red' (met Bruce Willis, Morgan Freeman en nog heel wat andere bekenden). Er zitten al heel veel mensen langs de kant om hun sterren in het echt te kunnen zien. Wij besluiten verder te gaan en op zoek te gaan naar een WalMart voor wat brood de laatste dagen. Helaas vinden we alleen kleine (ja die bestaan ook!) WalMarts en hebben ze alleen van dat gore-niet-te-vreten brood. Dus besluiten we maar bij Denny's te gaan eten en even te kijken wat zij als ontbijt serveren, ons hotel biedt namelijk alleen koffie en thee aan. Nou, het avondeten is er goed, het ontbijt ziet er op de menukaart goed uit, dus wij eten ook morgenochtend bij Denny's!

Toen was er weer een dag voorbij! We beginnen nu allebei wel 'heimwee' te krijgen, nou ja, we willen wel naar huis, maar zouden ook nog wel wat langer willen blijven, snappen jullie?! :)

We geven er nog maar niet aan toe, want we gaan vandaag eerst de Warner Bros tour doen en komen zo door de straten van bekende series en films. Daarna gaan we nog even door Beverly Hills en Hollywood en dan zal de dag waarschijnlijk al weer voorbij zijn.

Morgen hebben we dan nog Universal Studio's op het programma staan en tja, de dag erna is het alle zooi bij elkaar rapen en op weg naar het vliegveld.

To be continued! ;)

Dag 22: Monterey - Santa Barbara

Vandaag was de laatste lange rit van de vakantie.

Van Monterey naar Santa Barbara, over Coast Highway 1. De weg gaat helemaal, nou ja, bijna helemaal langs de zee en dat is wel een mooi gezicht! We begonnen de dag natuurlijk met een goed ontbijt in het hotel, waarna we op ons gemak de koffers weer (gelukkig één van de laatste keren) hebben ingepakt, echt op ons gemak, want we konden tot 12.00 uur uitchecken.

Nog even getankt, want zonder benzine komen we nergens en aangezien het een stuk rijden is hebben we de tank graag goed vol! Gelukkig komt de zon er door dus rijden we de gehele weg in de zon, wat ook aangenaam is als we hier en daar eens uitstappen om van het uitzicht te genieten. Onderweg zijn we nog een kleine waterval tegengekomen, echt klein hoor, niets in vergelijking met de watervallen van Yosemite :). Maar wie het kleine niet eert.. ;) Na een aantal uur, wat meer vertraging door de Amerikaanse zondagsrijders :( (ja, ook hier zijn ze!!), komen we aan bij ons kleine hotel/motel.

Wordt gerund door een echtpaar, klein zwembad, vlakbij zee. Net geen direct zicht (dat is hier onbetaalbaar), maar vanuit onze kamer kunnen we de zee net zien! De kamer is niet de grootste, maar gelukkig wel netjes en schoon en een groot voordeel is dat we op de eerste verdieping zitten en dus niemand boven ons hebben! :)

We zijn zojuist terug van weer een heerlijk diner, hmm dat gaan we nog missen straks moeten we weer zelf koken :(, aan de kleine haven.

Vanavond een lekker rustig avondje, Michel met z'n Ipad, ik met een goed boek (of een paar leuke series op TV). Morgen weer terug naar LA :( .

Dag 21: Monterey

Vanmorgen waren we best vroeg wakker, maar ook heel lui, dus we hebben het vandaag lekker rustig aan gedaan.

Eerst hebben we mijn ouders gebeld, want die zijn vandaag 20 jaar getrouwd. Daarna heeft Michel zijn papa en Conny nog gebeld om te informeren hoe het daar allemaal ging. Daarna zijn we lekker wezen ontbijten. De rest van de ochtend hebben we niet heel veel gedaan (lees; niets). Michel heeft zijn nieuwe speeltje helemaal onder de loep genomen en is er niet van weg te slaan en ik heb wat tv gekeken en gelezen, heerlijk zo'n luie ochtend! (zouden we dan toch nog enigszins uitgerust thuiskomen?! ;) )

Om 14.00uur zou onze boot op zoek naar walvissen gaan. Wij besloten iets eerder al van het hotel te vertrekken zodat we van te voren ook nog even konden lunchen. We hebben ons als eerst maar gemeld, zodat we zeker mee zouden kunnen en even gevraagd hoe koud en nat het op open zee is. Gelukkig hoeven we niets warmers te halen, want de zon schijnt en de temperatuur is perfect, zo'n 21-25 graden. We kunnen met een gerust hart gaan lunchen.

Na de lunch keren we terug naar de kleine pier waar we aan boord van de boot gaan. Hier slaat de schrik om ons hart, want de fotocamera stopt ermee!! Gelukkig heeft Michel internet op zijn mobiel en komen we erachter dat het waarschijnlijk aan het SD kaartje ligt. Nieuw kaartje en ja hoor, hij werkt weer! Gelukkig maar, haast een hartverzakking! :) Met een gerust hart kunnen we de zee dus op.

Eerst varen we een uur naar de plek waar de walvissen ongeveer zullen zijn. Er varen gemiddeld 3, maar op de top zo'n 6, boten af en aan om ze te spotten, dus we hebben de garantie dat we ze zullen zien. Onderweg komen we nog wat 'Rossi dolfijnen' (met een platte neus) tegen, en die worden natuurlijk zo goed mogelijk vast gelegd, wat niet mee valt op een schommelende boot!

Een stuk verder vinden we dan eindelijk de walvissen, 'Humpback Wales'. Ze duiken regelmatig diep onder, waardoor je van die mooie staarten omhoog krijgt! Helaas betekent dit dat ze zich dan een minuut of 5 niet laten zien en je vervolgens goed moet op letten waar ze weer boven komen. Tja, walvis spotten vraagt veel geduld! Gelukkig zijn het walvissen die zich graag laten zien aan de mensen en komen ze regelmatig boven en steeds dichterbij de boot! Hopelijk (ik heb de foto's nog niet gezien) levert het wat mooie plaatjes op, fotograferen op zo'n wiebelende boot valt niet mee!

Na ruim een uur moeten we helaas weer terug. :( Het voordeel is dat we nu met de golven mee gaan en dus niet meer zo nat worden als op de heen weg! :) Teruggekomen in de kleine haven, gaan we lekker terug naar de auto en rijden we even langs de 'Cannery Row', dit is een gedeelte met allemaal hotels en winkeltjes.En! Hier hebben ze ook een 'Bubba Gump' restaurant!

We gaan eerst even terug naar het hotel, want het is nog vroeg en we hebben echt nog geen trek, maar later op de avond gaan we terug en eten we weer bij 'Forrest Gump' :) In het winkeltje komen we er achter dat het bedrijf dit jaar nog een restaurant en winkel zal openen in London, de eerste in Europa. Een stuk dichterbij dus, maar ik denk dat ik ze maar even ga mailen dat ze ook naar Scheveningen moeten komen! :) Ik heb tijdens het eten een cocktail op en mag het glas, nou ja de shaker, houden. Even opgezocht of ze ook nog in LA zitten, gelukkig wel, dus daar gaan we de laatste avond eten!

Nu zijn we weer terug in het hotel. Lekker aan het nagenieten van de dag. Michel aan het spelen, ik lekker tv kijken :)

Morgen rijden we naar Santa Barbara (voor één nachtje papa en mama ;) ) en hebben we als het goed is nog een lekker rustig dagje.

Dag 20: San Fransisco - Monterey

Helaas, de laatste week is aangebroken, gelukkig krijgen we niet veel kans om daar vandaag over na te denken.

We beginnen de dag weer met een heerlijk ontbijt bij ons hotel, lekker gebakken eitjes met, zoals de Amerikanen zeggen; de 'sunny side up'. Dan checken we uit en zetten de koffers in de auto.

We besluiten nog even een blokje om te gaan (echt waar, veel verder is het niet ;) ) om bij de laatste Cable Car halte te kijken, hier draaien ze de trams namelijk nog handmatig! We stappen op de tram en stappen bij het Cable Car Museum uit. Hier zie je hoe de trams aangedreven worden; door ondergrondse kabels! Zo mooi om te zien, dat deze oude manier van aandrijven de trams (soms echt afgeladen!) de heuvels van San Fransisco op krijgt!

Vanaf het museum lopen we terug naar het hotel, we komen geen trammetjes meer tegen waar we op kunnen, dus moeten een paar blokken lopen, gelukkig heuvel af! :) Bij het hotel halen we de auto op en gaan we naar Lombard street. We rijden maar een klein stukje van deze straat namelijk het stukje de 'Crookedest Street in the World', of te wel de meest bochtige en steilste straat van de wereld! Vind het knap dat Michel er naar beneden durfde! :)

Van hier uit rijden we naar 'the Painted Ladies', bijna iedereen kent deze mooie huizen wel (oa. uit de intro van Full House), ze zijn de meest gefotografeerde huizen van San Fransisco en misschien wel van de wereld! Deze mooie victoriaanse huizen hebben al heel wat aardbevingen overleefd en staan nog steeds prachtig! Ze staan bij een mooi park en in de omgeving staan natuurlijk nog meer victoriaanse huizen, je kijkt je ogen uit! Als je in het park staat, wat boven op een heuvel ligt (hoe kan het ook anders in San Fransisco?!), kun je de stad mooi overzien en dan vooral het 'Financiel District' met zijn hoge luxe gebouwen en glimmende torens.

Ik heb deze stad in mijn hart gesloten, echt prachtig, zou er zo kunnen gaan wonen. De stad is groen, je ziet door de heuvels constant nieuwe dingen, de huizen (voor zover we gezien hebben natuurlijk) zijn prachtig! De stad ligt aan een prachtige baai, met uitzicht op open zee! Jullie lezen het al, ik ben best wel verkocht aan deze stad! :) Michel wat minder hoor, die vind al die heuvels met de veleSTOP!bordenmaar niks. ;)

Helaas moeten we deze stad achter ons laten en gaan we via de Coast Highway 1 naar Monterey, een oude vissersplaats, waar we 2 nachten zullen verblijven. Bij aankomst kunnen we meteen inchecken en onze kamer even verkennen.

Hierna besluiten we even naar het plaatselijke winkelcentrum te gaan. Michel heeft al een tijdje over een I-Pad (eigenlijk gewoon een grote I-Phone, alleen kun je er niet mee bellen ;) ) en hij wilde er nu toch wel 'es eentje in het echt zien. Dan staat het kind daar, in de winkel, met zo'n speeltje. Hij moest en zou 'm hebben, was t niet nu, dan wel over een paar maanden in Nederland, dus hij moest 'm nu maar kopen, zeker met de huidige Dollar koers! Het kind helemaal blij, heel de avond heb ik 'm nog niet gehoord! Lekker rustig joh! ;)

Morgen gaan we varen, niet een stukje, zoals naar Alcatraz, maar een heel end! We gaan de open zee op, op zoek naar dolfijnen en walvissen.

Hopelijk vinden we ze ook, anders is heel de tocht voor niks! :)