Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 33: Disneyland

Vandaag alweer de laatste dag :(

We waren vroeg wakker en dat was maar goed ook, want zo konden we nog gebruik maken van de 'Magic Hours'; een uur vroeger het park in om de grote drukte voor te zijn.Hier door waren we ook lekker vroeg bij de nieuwe Star Tours! Een ruimtevlucht hetzelfde als in Parijs alleen nu met nieuwe filmpjes! Je vliegt dus elke keer een andere route! :) We hebben na de eerste keer maar meteen een fastpass gehaald voor de middag.

Hierna stappen we meteen Buzz Ligtyear in; ook hier win ik weer! Michel vind de spelletjes inmiddels niet zo leuk meer ;) . Vanaf Buzz Lightyear kunnen we meteen doorlopen naar Space Mountain. Hier is het al wat drukker aan het worden en moeten we dan ook een half uurtje wachten. Space Mountain is hier niet zo 'eng' als in Parijs, maar een simpele donkere rollercoaster.

Nu hebben we de attracties in Tomorrowland gedaan die we wilden doen en lopen we even terug naar het hotel om ons in te checken voor de vluchten zodat we wel naast elkaar zitten (en niet verspreid over het vliegtuig). Dit duurt een paar minuutjes, maar geeft ons morgenochtend wel extra tijd omdat we niet meer in hoeven te checken! :)

Terug het park in gaan we naar Adventureland, een echte Jungle Cruise maken! Doodeng hoor! Koppensnellers komen we tegen en nijlpaarden. Nee, natuurlijk niet echt, maar onze 'hostess' maakt het zo echt mogelijk. Vanuit de Jungle Cruise maken we een ritje met Indiana Jones, een wilde autorit door de tempels.

We lopen vervolgens naar New Orleans Square en sluiten aan bij Pirates of the Caribbean. Deze duurt voor de verandering iets langer door wat problemen, we staan dan ook een tijdje stil. :(Gelukkig komen we wel weer buiten en kunnen we meteen naar binnen bij Haunted Mansion.

Inmiddels is het tegen lunchtijd en besluiten we eerst wat te gaan eten. Onderweg komen we Splash Mountain tegen en halen we een fastpass, want we hebben geen zin om 3 kwartier te gaan wachten (sowieso willen onze voeten dat niet). Na het eten is het nog net te vroeg om nat te worden in Splash Mountain dus gaan we een stukje varen. Niet zomaar een stukje, maar kanoën in de Davy Crockett's Explorer Canoes. Hier moet je zelf peddelen, weliswaar met 2 castmembers en een hoop andere mensen, om het eiland van Tom Sawyer heen. Wel grappig, zeker omdat je niet altijd gelijk op gaat met de persoon voor of achter je! We hebben nog wat tijd over voordat we de fastpasses van Splash Mountain kunnen gebruiken en gaan even de attractie van Winnie the Pooh in; een slow ride met het verhaal van, natuurlijk, Winnie the Pooh!

Hierna kunnen we Splash Mountain binnen met de fastpasses. Een soort van Big Thunder Mountain alleen dan met het verhaal van Broer Konijn en met water, heel veel water! Het laatste stuk is steil naar beneden en wordt je natuurlijk zeiknat! We drogen ons even door in de zon te gaan zitten en vervolgen dan onze weg naar Star Wars, waar we ook nog fast passes voor hebben. Hier staat inmiddels een gewone wachtrij van 135 minuten voor!! Gelukkig hebben we iets voorrang met de fastpasses, maar ook voor deze ingang staat een rij van zeker een half uur! Het duurt dus even voordat we weer buiten komen, maar het is het waard, we hebben een andere tour als vanochtend! :)

Inmiddels zijn we al ruim halverwege de middag en hebben we eigenlijk alles gedaan wat we wilden, nou ja, 1 attractie niet, maar daar is het zo druk dat we dat niet zien zitten. We gaan even terug naar het hotel, even de koffers alvast herpakken, de kleding en al het andere voor morgen klaar leggen en even relaxen.

Daarna gaan we eten, we sluiten de vakantie af met een etentje bij Bubba Gump; voor degene die ons vorig jaar niet gevolgd hebben, dit is het restaurant gebaseerd op de film Forest Gump. We hebben hier weer heerlijk gegeten en nog maar eens aangegeven dat ze echt naar Nederland moeten komen!

Inmiddels is het bijna 20.00 uur, niet zo heel laat natuurlijk, maar we moeten er morgen weer vroeg uit, want om 05.00 uur rijden we al richting het vliegveld :s

Michel is ook een beetje boel moe en krijgt nu ineens spierpijn in zijn benen, dus we besluiten naar het hotel te gaan en alles klaar te maken voor vannacht. Nog een paar uurtjes en onze honeymoon zit erop :(

Klik HIER voor de foto's

Gert

Wat hebben jullie veel gedaan de laatste dag! Goed besteed en vannacht en in het vliegtuig kunnen jullie tenslotte weer uitrusten . Hopelijk hebben jullie een voorspoedige vlucht en zien we jullie dinsdag weer heelhuids in Nederland . Howdoe !!

conny

Toch maar naar de sportschool dan Michel?
Fijn dat jullie zoveel hebben kunnen doen in het park. Het klinkt erg leuk allemaal. Maar ik ben toch ook wel weer blij dat jullie morgen weer thuis zijn.(jullie waarschijnlijk niet?)
Dikke knuffel van Conny en de beestenboel

Pa

Haha mischien toch te veel gelopen,
volgende keer een karretje mee nemen?
Zie je op het vliegveld, have a good flight....xxx