Westkust Verenigde Staten 2010

De eerste 24-uur

Op 19 september 03.00uur (nederlandse tijd) ging de wekker.

Na beide gedouched te zijn en wat gegeten te hebben kwam Gert ons om 04.00uur ophalen om ons naar Schiphol te brengen, 5 kwartier later kwamen we daar, ruim op tijd, aan.

Aangezien Michel ons al via internet had ingechecked ging het allemaal heel vlotjes; koffers laten wegen, boardingpas ontvangen en opzoek naar de juiste gate, die natuurlijk nog niet open was!

Dus maar even een koffietentje opgezocht, hier rond 07.30uur nog wat gegeten en gedronken en om 08.10uur mochten we eindelijk gaan boarden!

Eenmaal in het vliegtuig naar London Heathrow ging het heel snel, iets langer dan uur vlogen we er over. Dan netjes met een shuttle bus naar de andere terminal (zo groot is dat vliegveld, het is niet aan te lopen!). Voor de koffers hoefden we niet te zorgen, dus we konden zo door.

Even langs de douane, de gebruikelijke vragen: Waar gaat u heen? Waarom gaat u daarheen? Voor hoelang? Etc..

Gelukkig mochten we ook hier weer door en kregen we de boardingpas mee.

Dan is het nog op zoek naar de juiste gate, helemaal achteraan voor ons natuurlijk.

Na een kleine plaspauze zijn we aangekomen bij de gate, die gelukkig net open was, dus we konden weer meteen doorlopen. Na een kleine 3 kwartier mochten we het vliegtuig al in. Helemaal achterin, dus geen vervelende mensen achter je. ;)

Tijdens de vlucht kregen we flink wat te eten, een broodje, vervolgens de warme maaltijd (helaas was er geen kip meer voor Michel, dus die had alleen een salade en een broodje), en daarna kregen we nog een pizza aangeboden, maar daar hadden wij geen trek in.

Na een lange vlucht komen we dan eindelijk aan in LA!

De zon schijnt, de lucht is strakblauw en de eerst palmbomen zijn in zicht, dus het vakantiegevoel begint te komen!

Na weer de gebruikelijke vragen van de douane en een foto en vingerafdruk mogen we door en kunnen we onze koffers ophalen. Het voordeel van als laatste het vliegtuig uit; je hoeft niet zo naar je koffers te zoeken, want er is niet zoveel keus meer. :)

Vanaf daar is het op zoek naar de exit en naar de autoverhuurder, ook hier weer een shuttlebus.

Na weer de nodige gegevens achter gelaten te hebben mogen we een auto uitzoeken.

Het is een zilvergrijze Jeep Liberty geworden! Michel moest natuurlijk weer even oefenen met de automaat, maar na 2 rondjes gaat het goed en durven we de grote weg op!

Het is 45 minuutjes rijden naar het hotel, de zon schijnt, de palmbomen wuiven je toe en het is heerlijk warm! Bij het hotel krijgen we een mooie kamer, het is ietwat verouderd, maar in ieder geval schoon en het bed ligt goed (zelfs goede kussens!).

Nadat we ons hebben opgefrist gaan we naar Disneyland! Een kwartiertje lopen van ons hotel.

Hier hebben we eerst Downtown doorgelopen om wat te gaan eten. We bestellen 'boneless' vlees, en wat krijgen we; heerlijk draadjesvlees! :) Daar knapt een mens van op.

Hierna lopen we door naar California Adventure, het 2e pretpark van Disney. Even een rondje gelopen, sfeer geproefd, gekeken waar we morgen het beste de show kunnen bekijken en nog een attractie meegepakt. Dan zouden we nog 2 uur moeten wachten voor de show, van die dag, zou beginnen, maar dit zien we beiden niet zitten. Dus lopen we op ons gemak terug naar het hotel.

Rond 19.30uur (plaatselijke tijd, dus 04.30uur thuis) zijn we terug op de kamer. Nog even gedouched en wat gelezen en toen gingen de luikjes toch echt dicht.

Nu is het hier net 06.00 uur en we zijn al weer even wakker, we proberen nog iets te slapen voordat we aan een nieuwe dag beginnen en jullie weer veel meer kunnen vertellen!

Tot snel!

Gérard van Boxtel

Michel en Rachel, goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie alweer de eerste dingen hebben gedaan. Ga zo door en vergeet niet op tijd je verhaal te plaatsen, zodat wij ook kunnen meegenieten van jullie mooie en verre reis.

Het ga jullie goed, en geniet ervan!

Tante

Klinkt hardstikke super allemaal, zon palmbomen, denk dat ik julllie maar achterna komt reizen, liefs tante & Oompje,xxxxxxxxxx

menniekske

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen ! Klinkt erg aantrekkelijk die palmbomen en zon. Genier er maar lekker van en veel plezier samen groetjes vanuit het kikkerlandje

ma

Klinkt allemaal fantastisch! Zon, palmbomen wat wil een mens nog meer. Lekker samen genieten en heel veel plezier saampjes. xxx

conny

Goed om te lezen dat het zo soepel verlopen is, op de jas na natuurlijk! Heel veel plezier en doe voorzichtig.

Pa

Beetje laat, maar had gisteren een late dienst, beetje uitgeslapen en grieperig....:-(
Fijn dat alles goed ging, kunnen soms lastig zijn die amerikanen, en Michel: heel verstandig hoor, dat rondjes rijden!!! zeker voor je die brede snelwegen op gaat.....tot horens...xxx