Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 32: Disneyland!

Vandaag eindelijk een volle dag Disney!

We wilden zo vroeg mogelijk op staan, maar helaas lukt dat niet helemaal. Pas tegen 10 uur lopen we California Adventure binnen. We sluiten maar meteen aan bij de allernieuwste attractie; The Little Mermaid. Hier staat nu al een rij van een uur! Erg spectaculair is de attractie niet, het is een langzame dark ride die het verhaal van de film na verteld. Maar, we kunnen zeggen dat we 'm gezien hebben. :)

Hierna lopen we meteen door naar Toy Story Midway Mania. Een spelletjes attractie; je moet zoveel mogelijk punten zien te scoren door middel van het schieten op van alles en nog wat in 3D! Blijft een erg leuke attractie (wordt tijd dat deze naar Parijs komt), vooral omdat ik van Michel win! :) Hierna hebben we wel zin in iets meer actie en stappen we redelijk snel in de rollercoaster Screamin California!

We vervolgen onze weg naar Soarin', ook weer zo'n attractie die maar snel naar Parijs mag komen! Blijft mooi om te zien hoe je als paraglider over diverse landschappen van Californië vliegt.

Op naar de volgende attractie, Tower of Terror. Tja degene die ons al een tijdje volgen en kennen weten donders goed wat voor attractie dit is, wij ook hoor, maar hij blijft leuk!

Van hieruit gaan we een naar de show van Alladin, een korte musical in de volgorde van de film. De show kan wat ons betreft zo naar Broadway, of Joop van den Ende ;). Genie heeft een heleboel komische opmerkingen, ook zeer actuele, wat de show nog leuker maakt! :) (Genie blijkt de zoon van Schwarzenegger te zijn; niet doorvertellen hè

Wink

Het is inmiddels al flink na het middaguur en beginnen trek te krijgen, dus maar evenwat eten. We lopen nog wat winkeltjes door en hebben nog een fastpass voor de rollercoaster, daarna vinden we het wel even welletjes. We nemen even onze rust in het hotel, gaan daarna wat eten en gaan terug naar het park voor de avond shows.

Maar eerst wil Michel nog even wraak nemen bij de attractie van Toy Story! Helaas; ook deze keer win ik! :)

De shows die we gaan zien zijn gebaseerd op één van de laatste Disney films; Tron. Midden op straat is een flinke DJ booth neer gezet en staat een DJ te draaien, hier omheen staangrote laser stralen en dansers en special Tron Bars. Flinke show! Rond 21.15 uur is er nog een lasershow. Hierna blijven we nog heel even hangen, maar ook dan is het voor ons mooi geweest. Morgen willen we tussen 07.00 uur en 08.00 uur in het Disneyland park zelf zijn om de nieuwe Star Tours te beleven, dus morgen wordt waarschijnlijk weer een lange dag.

Welterusten, goedemorgen en tot snel! :)

Klik HIER voor de foto's

ma

Weer een boel gedaan dus.
Slaap ze, droom zacht en morgen weer gezond op.

Veel plezier.

xxx

Gert

Klinkt erg mooi allemaal. Spanning, actie, show en nog veel meer. Blij dat jullie goed weer hebben en er van genieten . Nou lekker uitrusten en op naar morgen !

Pa

Ik zie het alweer, een hoop lol dus.....
Jammer Mich.....volgende keer beter jongen
I'll be back...haha