Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 2: Disney!!

Vandaag de eerste volle dag Disney achter de kiezen, we zijn begonnen in het 2e park Disney's California Adventure (DCA) om een 'fast-pass' te krijgen voor de World of Color show van vandaag. Normaal is een fast-pass om vooraan in de rij te komen maar bij World of Color is het om de show van een goede plaats te kunnen zien. Na de passen gehaald te hebben zijn we terug naar het begin gelopen om daar de attractie Soarin te doen, in deze attractie zit je in een hang-glider die opgetakeld word en je een giganitisch scherm voor je neus krijgt waar een film op geprojecteerd word zodat je denkt dat je echt vliegt over de landschappen van Califonië.

Daarna zijn we op ons gemak (we hebben tenslotte vakantie :) ) naar Monsters Inc gelopen.

Dit een slow ride attractie waar je eigenlijk alle hoogtepunten van de film ziet, of tewel de film in het kort.

Aangezien ze ook hier flink bezig zijn met nieuwe attracties en dus flink aan het verbouwen zijn moesten we een stukje omlopen om bij The Hollywood Tower of Terror te komen.

Daarvoor kwamen we It's tough to be a Bug nog tegen, waar het erg rustig was, dus daar eerste maar eens gaan kijken. Dit is dezelfde 3D show als in Florida. Je krijgt van die geweldig leuke brilletjes op en krijgt een show te zien waar de insecten laten zien dat het helemaal niet zo makkelijk is om een insect te zijn. Wat uiteindelijk natuurlijk een aantal hilarische 3D effecten geeft.

Na een klein kwartiertje hebben we dit ook weer gezien en gaan we toch echt voor de Tower of Terror. Dit is dezelfde attractie als in Disneyland Resort Parijs, maar hij blijft leuk.

Hier merkte een Castmember voor het eerst op dat Michel een t-shirt aan had van Parijs en begon meteen te vertellen dat wij zo lang hebben moeten wachten op deze attractie.

Daarna zijn we via Bug's Land, een speelgebied voor de kleinere onder ons en de daarbijbehorende attracties, naar Paradise Pier gelopen. Hier hebben we eerst even een heerlijk broodje op en wilden we vervolgens California Screamin', de achtbaan van dit park, in. Erin ging soepel, maar op 1 van de hoogste punten bleef deze stil staan; een technisch probleem. Midden in de zon hebben we gewacht tot we gered zouden worden. Gelukkig kregen we voor de nare ervaring 2 fastpasses die voor beide parken heel de dag geldig waren, dat maakte het dan toch weer een beetje goed :).

Aangezien het al na de middag was, zijn we maar naar het Disneyland park gegaan.

Hier zijn we, weer op ons gemak, door Mainstreet gelopen, dwars door het Kasteel(tje) en zo via Fanstasyland in Frontierland uitgekomen. Hier hebben we als eerst Big Thunder Mountain gedaan. Blijft een geweldig leuke attractie, deze was gelukkig wat wilder dan die van Florida.

Nu we toch in de buurt waren hebben we meteen Pirates gedaan. Hier is Johnny Depp als Captain Sparrow in de attractie verwerkt. Deze attractie is qua opzet mooier dan die van Parijs, hij gaat ook een stuk langzamer wat absoluut niet hinderlijk is!

Daarna zij we door de straten van New Orleans Square richting Haunted Masion gelopen. Eerst nog even genoten van een Jazz optreden a la Princess and the Frog. Ondanks de fastpass moesten we toch nog even in de rij. Op een gegeven moment begon de rij te bewegen, richting de uitgang! :(

We hadden geen geluk vandaag, gelukkig kregen we wel onze fastpass terug die we meteen bij de volgende attractie weer inleverde: Splash Mountain.

De attractie zegt het al, je wordt nat. Het is het verhaal van Broer Konijn, in een bootje wordt je hier in rondgevaren met een aantal diepe vallen.

Aangezien de dag al redelijk ten einde liep zijn we via Adventure Land teruggelopen. Hier hebben we nog even gauw Indiana Jones Adventure gedaan. Een wilde rondrit in een 'auto' door de tempels van Indiana Jones.

Via Mainstreet zijn we weer terug bij de uitgang.

Even terug geweest in het hotel, even opgefrist, de camera's meegenomen en weer terug naar het park om wat te gaan eten. Deze keer is het een simpele, maar echte en dus heerlijke hamburger geworden.

Aangezien het al flink af begon te koelen hebben we alletwee maar een shirt met lange mouwen gekocht, de eerste aankoop deze vakantie :)

Daarna hebben we een plekje gezocht voor World of Colours.

Een geweldig mooie licht en watershow!

Na afloop hebben we nog wat 'nachtfoto's' gemaakt en zijn richting hotel gelopen.

Helaas weer een dag voorbij :(

Ma

Fijn om te lezen dat jullie zo genieten! En dat moet ook, want jullie hebben vakantie. Hier ook vandaag redelijk mooi weer (even ter info) en morgen en overmorgen hopelijk ook.
xxx

gert

WAT EEN VERHAAL!! 1 dag bij papa weg en je moet al gered worden. Overigens, maak je je niet al te druk, je lijkt harder te werken als voor je baas!! (grapje)
Super dat jullie het er zo van nemen hoor. Nu kan het nog tenslotte. Nou heel veel plezier en ....................doe voorzichtig jullie he !!

Pa

Wel een beetje uitrusten he, niet te veel stressen, je moet vooral genieten van alles!!!!!Je hebt ten slotte vakantie...haha