Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 3: Laatste dag Disney

De derde dag

Vandaag zijn we weer wat vroeg op, om nogmaals een fastpass te halen voor World of Colours, zodat we deze vanavond perfect kunnen filmen (voor zover mogelijk).

Op weg naar de uitgang zien we dat het erg stil is bij Soarin', aangezien dit toch wel een van onze favoriete attractie is, besluiten we nog even te gaan 'vliegen'.

Na deze attractie gaan we dan eindelijk het Disneypark in!

We beginnen vandaag aan de andere kant, namelijk in Tomorrowland.

Allereerst gaan we de duikboot in, op zoek naar Nemo. Een attractie gebaseerd op de film Finding Nemo, je gaat een duikboot in en zoekt samen met de vader van Nemo de onderwaterwereld af naar het kleine Clownvisje. Gelukkig vinden ze elkaar op het eind. :)

Vlakbij Nemo bevindt zich de Tribute of Captain EO, oftewel Michael Jackson. Een leuk opgezette 3D-film met de King of Pop. Waar natuurlijk veel in gedanst wordt.

Hierna lopen we door naar Buzz Lightyear, dezelfde attractie als in Parijs. Gezellig een spelletje schieten om zo veel mogelijk punten te halen. :)

Bij Space Mountain vinden we het te druk om te wachten dus halen we even een fastpass en besluiten later op de dag terug te komen.

Door naar Fantasyland, vooral bedoeld voor de kleintjes onder ons en ach, dat zijn wij natuurlijk nog wel een beetje :)

We beginnen bij Mr. Toad's Wild Ride, gebaseerd op de tekenfilm ga je een 'autoritje' maken. Leuk gedaan, veel scherpe bochten, wat het een echt wild ritje maakt.

Hierna door naar de bobslee ride; Matterhorn Bobsleds. Een, zoals de naam al zegt, bobslee rit door een grote berg heen waar we regelmatig een enge yeti tegenkomen, maar gelukkig overleven we het en komen we er veilig uit.

Na de Bobslee doen we het iets rustiger aan en stappen we It's a Small World in. Die moet je overal gedaan hebben, de opzet is natuurlijk overal hetzelfde, maar toch is dit de mooiste (vind ik, Rachel).

Hierna lopen we op ons gemak door Toontown heen, met de huizen van Mickey, Minnie, Donald, Goofy, en de boomhut van Chip & Dale. Dit is ook weer vooral voor de allerkleinste, dus hier maken we alleen een rondje.

Vervolgens gaan we richting de Bayou, New Orleans Square, om Princess Tiana en haar band een optreden te zien geven.

Daarna sluiten we bij de fastpass rij van Haunted Mansion aan. Die voor Halloween helemaal is uitgedost in de sfeer en film van Jack Skellington. Helemaal geweldig!!! Jammer genoeg hebben we wat tijdgebrek en staat er een giga-rij anders waren we zeker nog een keer gegaan!

De dag loopt ten einde en we hebben nog een fastpass voor Space Mountain, dus daar maken we nog even snel gebruik van. Ook hier is speciaal voor Halloween de rit aangepast in een Ghost Ride. Veel scherpe bochten en een paar vallen, 'enge' rode spoken, maar voor de rest niet eng. Die van ons in Parijs blijft toch de enige echte Space Mountain. :)

Om wat te eten gaan we Downtown Disney in en besluiten we bij een Jazz restaurant een kippetje te nemen. Heerlijk krokant jasje en een heerlijk kippetje dus.

We springen nog een winkeltje in en daarna is het toch echt tijd om aan te sluiten in de rij voor de beste plekjes voor de show.

Gelukkig vinden we het (voor ons) beste plekje. We zetten het statief op, de camera klaar en actie! Kortom, heel de show (nou ja, het begin net niet) staat er op.

Vandaag was ook een vruchtbaar dagje qua aankopen, moest natuurlijk vandaag gebeuren, want morgen gaan we weg.

We hebben een aantal Pins gekocht, 1 voor het jaar 2010 en van elk park 1, dus 3 totaal.

Ook hebben we nog een boekje, soort van achter de schermen. Dat vinden wij altijd wel interessant.

Nou.. Morgen weer een dag.

Dan de langste rit van de hele reis, op naar Laughlin!

monique

Mooie foto's en leuke verhalen, zo te lezen vrevelen jullie je geen dag. De reis wordt volop benut. Echt geweldig. Ik vind het leuk om alles te lezen, net of je er een beetje bij bent zo. Nog heel veel plezier, groetjes monique