Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 4: Anaheim naar Laughlin

Gelukkig blijkt het hotel toch over WiFi te beschikken en kunnen we jullie op de hoogte houden van onze trip.

Vandaag hebben we de langste autorit van de gehele reis gemaakt, van Anaheim (CA) naar Laughlin (NV), totaal hebben we vandaag zo'n 7,5 uur gereden.

We hebben de tom-tom (anders zouden we zo verdwalen, met al die wegen hier ;) ) ingesteld op Palm Springs. Hier zijn we even doorheen gereden en hebben we een diner gevonden om te gaan lunchen.

Vanuit Palm Springs zijn we via de buitenring van Joshua Tree National Park richting Laughlin gereden. Dit was niet zo makkelijk, aangezien de tom tom natuurlijk de kortste route kiest en dus niet de onze. Gelukkig hebben we genoeg route kaarten om de weg toch te kunnen vinden.

De planning was om door het park heen te rijden, maar doordat de tom tom uiteindelijk wel de route oppikte en er veel langer over dacht te doen dan we uiteindelijk gedaan hebben, zijn we er alleen langs gereden en doorgereden naar het hotel.

Gelukkig was ook deze route prachtig! De gehele route ging door de Mojave Desert, voor ons een voorproefje op Death Valley. Het was er goed warm, bijna geen andere auto's of welk ander leven dan ook. Ondanks deze 'dode' omgeving was het toch echt de moeite waard. Al die vlaktes omringd door (voor ons) hoge bergen!

Eenmaal een stuk verder op de route komt daar dan toch weer de bewoonde wereld. We gaan parallel rijden aan de Colorado River (die we deze trip nog een aantal keer tegen zullen komen) en rijden zo een stukje Arizona in. Je merkt meteen dat je 'langs' een rivier rijdt; het ruikt heerlijk fris en alles is een stuk groener!

Eenmaal de rivier overgestoken komen we in het gokstadje Laughlin aan, het voorproefje voor Las Vegas en dat is goed te merken. Het hotel is netjes, ook weer ietwat verouderd, maar ook weer schoon en dat is toch het belangrijkste.

We hebben net ook heerlijk gegeten. Alleen kunnen we maar niet gewend raken aan de belachelijk grote porties! En wat te denken van free refill aan drinken, je hebt je eerste glas nog niet op of er staat alweer een tweede! Tja, gastvrij zijn de amerikanen zeker!

Kortom, we hebben het nog steeds naar ons zin! :)

De komende dagen weten we niet of we over internet beschikken, we zitten tenslotte in een aantal National Parken, maar zodra we weer internet hebben, zijn jullie de eerste die het merken!

Greetz from the States!

Pa

Tomtom, dat deden wij wel anders....gewoon met de landkaarten dus...haha
Maar klinkt allemaal heel leuk en ik herken er wel veel dingen uit, van de tijd toen wij er waren.
Je raakt echt niet uitgekeken en die amerikanen willen nu eenmaal alles het grootste en het beste hebben dus wen er maar niet te veel aan.....
De refills zijn echt handig he....dorst zal je niet snel hebben....nou tot horens......xxx

Tante

Hallo Lieverds, geweldig om alles zo te kunnen lezen, heb hier iemand naast me staan, die toch een tikkeltje jaloers is volgens mij, en dat is Oompje. Dikke kus van ons uit het herfstachtige rotterdam.

Gert

Klinkt SUPER Kids. Leuk om te doen als je nog zo jong bent als jullie . Leuk om later aan jullie kinderen et vertellen en de foto's te laten zien ! Nou niet te vel gokken hé ! Met de poesjes alles goed hoor! Op naar het volgende verhaal . Gert

mickey en mushu

Blij te horen dat jullie lekker eten, maar wij eten ook goed hoor!! We zijn aan het aftellen tot jullie terug zijn. Conny zorgt wel goed voor ons maar het is toch anders dan met jullie thuis.
Een dikke knuffel van ons

Sonja

Hoi lieverds hartstikke bedankt voor dat mooie fotoalbum. Nou jullie zijn heerlijk aan het genieten van al dat mooi''s in amerika. ik gaat het volgen, Fred en Bert zijn nu in spanje en zijn al weer poepie bruin die liggen bijna de hele dag op het strand.
Liefs en dikke kus van,
Cor en Sonja