Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 5: Route 66 en de Grand Canyon

Weer een dag voorbij :(

Vandaag zijn we van Laughlin (NV) naar the Grand Canyon gereden. Nog een flink end, zeker omdat we ook een stukje 'omrijden' over de route 66.

We beginnen in Kingman. Nog even langs de Walmart superstore, waar we de nodige dingen (ijs voor de koelbox, broodjes etc) maar ook voldoende 'onnodige' dingen (leuke t shirts voor weinig, etc) inslaan. Het is maar goed dat wij geen Walmart in de buurt hebben en dat er bij ons niet zulke leuke dingen voor deze prijzen te koop zijn! :)

Na de 'boodschappen' begint de reis; op naar route 66!

Het eerste gedeelte is nog wat saai, maar al gauw komen we aan bij the General Store van Hackberry. Echt general is deze niet meer, tegenwoordig is het een bijeenkomst van toeristen.

Hier kopen we dan ook onze eerste souvenirs; een pet voor Michel en een pin.

We vervolgen de reis naar Seligman, de volgende 'grote' plaats. Hier gaan we wat eten bij de diner Snowcap, die de lekkerste hamburgers van de route 66 schijnen te hebben. Nou, dat klopt ook, echt heerlijk! We besluiten nog een stukje terug te lopen naar een souvenir winkeltje en de Barbershop.

Ook in dit winkeltje kopen we nog een pin en voor mij een echt route 66 t-shirt. In de Barbershop gaan we op zoek naar het visitekaartje van Michel zijn oom, die hier in 1992 ook is geweest. Toen leefde de kapper nog en is Cock door hem geschoren/geknipt, helaas is de beste man inmiddels overleden máár; het visitekaartje hing er nog! Het was even zoeken, maar we hebben 'm gevonden! :)

Wat ook erg leuk is dat van over heel de wereld iedereen briefgeld aan de wanden (en zelfs aan de plafonds) hangt. Er hingen zelfs nog gulden biljetten! :)

Na dit allemaal gezien te hebben zetten we de tocht voort richting Grand Canyon.

Hoe dichterbij we komen, hoe groener en heuvelachtiger het landschap wordt.

Uiteindelijk komen we tegen 16.30u (plaatselijke tijd) aan in National Park the Grand Canyon. We rijden door tot we bij de Bright Angel Lodge aankomen en ons kunnen inchecken. We hebben een rijtjes cabin met uitzicht op de rim. Wees gerust mam, de rim bevindt zich zeker 10 meter van onze cabin ;) . Het is echt prachtig! En we zijn al flink wat hollanders tegen gekomen.

Zojuist hebben we heerlijk gegeten in het nabijgelegen hoofdgebouw. Voor de verandering geen burgers met friet, maar lekker vis met wat rijst.

Morgen gaan we de heli tour boven de canyon maken en hopen we later op de dag nog een wandeling door/ richting de canyon te maken. Maar dat zien jullie dan wel!

Tot schrijvens vanuit een donkere Grand Canyon.

Tante

Hallo schatten,
Wat een indrukken doen jullie op zeg, ongelooflijk he, zal zeker super en super mooi zijn om dat mee te kunnen maken. Deze reis draag je heel je leven met je mee. Geniet er nog lekker van. Dikke kus van tante & oompje. Have Fun!!!

Pa

Jullie doen echtje best om alles te zien....mooi zo, want er is genoeg om te zien....xxx