Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 6: Allemaal kloven

Wat een dag!

Vanmorgen begon de dag al goed; de zon scheen en het was al lekker warm aan het worden.

We waren wat vroeger op omdat we vanmorgen de heli tour over de Grand Canyon gemaakt hebben. Wat een prachtig uitzicht zeg!

We waren erg vroeg op de heliport, want er stonden 2 tijden op onze bevestiging en we wisten niet zeker welke tijd we nu aan moesten houden, dus zorgden we er maar voor dat we van de vroegste tijd uitgingen (wat natuurlijk té vroeg was :) ).

Het voordeel van zo vroeg zijn is dat je aan kan geven of je voorin wilt zitten (weliswaar tegen een meerprijs, maar ach, we zijn tenslotte op vakantie) en hiermee dus het beste zicht over de Canyon hebt. Mooie foto's zijn er dus zeker wel gemaakt!

Na een half uurtje zijn we alweer geland :( Veelste kort natuurlijk, maar er zijn nog meer mensen die ook over de Canyon heen willen vliegen. :)

Omdat we vroeg op waren en dus vroeg ontbeten hebben, begon onze maag toch al een beetje te knorren. Dus maar even een broodje gegeten.

Hierna zijn we terug gegaan naar de cabin om ons voor te bereiden op een stukje wandelen/ hiken.

Even insmeren, wat eten en drinken mee en op pad.

We wilden eigenlijk een stuk van in totaal 9.6km lopen, maar op het eerste punt, 2.4km, zijn we al weer omgedraaid. Het eerste stuk (wat wij dus gelopen hebben) is het zwaarste en daarmee steilste stuk. Omlaag gaat nog wel, alhoewel je hier en daar over het mulle zand best wat uitglijders kunt maken, maar je moet vervolgens ook weer omhoog! En dat over een zanderig, rotsachtig, kronkelend paadje! Nou, ik kan je vertellen, dat het best pittig was. Geef mij de vierdaagse met z'n zeven heuvelenweg maar ;) .

Aan de andere kant ben ik wel blij dat we een stukje de Canyon in geweest zijn. Zo ervaar je de diepte toch een stuk meer en zie je ook veel meer van de verschillende lagen waar uit de Canyon bestaat.

Nadat we na 2,5 uur weer bij de cabin aangekomen zijn hebben we ons even opgefrist, want die klim omhoog maakt dat je niet echt okselfris meer bent.

Daarna hebben we nog even gerelaxed en zijn we op ons gemak naar het hotel hier op de rim gelopen. Dit hotel is het eerste hotel aan de zuidelijke rim en bestaat al sinds 1905!

Gisteravond hebben we voor dit hotel een reservering voor het eten gemaakt. Het is het meest luxe restaurant waar we tot nog toe hebben gegeten en verschrikkelijk lekker! :)

Op de terugweg naar onze cabin komen we bambi nog tegen en dan hebben we het over de volwassen versie, dus met een groot gewei!

Vanavond gaan we echt vroeg naar bed, want we moeten er morgen écht vroeg uit!

We hebben voor morgenochtend namelijk een sunrise tour geboekt. Oftewel 1,5uur met een bus langs de rim de beste plekjes uitzoeken voor de mooiste zonsopgang foto's.

Dit betekend dat we al om 5.45 moeten verzamelen. Maar ja, daarna gaan we nog heel even terug naar bed voor we aan de nieuwe dag gaan beginnen. Morgen rijden we de Canyon namelijk al weer uit :(. Gelukkig wacht ons nog meer moois richting Page, ons volgende 'adres'.

Kortom, welterusten voor nu en tot de volgende blog!

Pa

Ja beesten kom je er genoeg tegen...
Hebben jullie die brutale ekhoorntjes nog gezien?
Die waren er toen heel veel en kwamen heel brutaal dichtbij om je wat voedsel afhandig te maken.
Zonsondergang vonden je moeder en ik het mooist in de Grand Canyon, je ziet dan per uur de kleuren van de Canyon veranderen, echt een mooi gezicht..xxx