Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 7: Laatste ochtend Grand Canyon

Vanmorgen ging de wekker erg vroeg, al om 4:45uur!

Dit omdat wij de Sunrise Tour hadden geboekt en dus om 5:40uur bij de lodge (hoofdgebouw) moesten zijn.

Na even wakker worden (voor zover dat mogelijk is op dat tijdstip) ons warm aangekleed en naar buiten toe. Er stond veel wind, dus het voelde erg fris aan.

Eenmaal in de bus was het gelukkig warm, op naar het eerste uitkijkpunt!

De zon kwam langzaamaan richting de Canyon en ineens scheen ie de Canyon in! Prachtig!

En snel dat het dan ineens gaat zeg! De Canyon blijft maar verkleuren en veranderen.

In totaal hebben we 3 uitkijkpunten gehad en hebben we zelfs een Condor gezien!

Dit is een bedreigde vogel waarvan er nog maar zo'n 300 in de USA zijn en ongeveer 70 van in Grand Canyon NP, dus het is wel heel speciaal als je er eentje ziet.

Eenmaal terug in de cabin zijn we nog heel even terug gegaan naar bed.

Helaas niet te lang, want we moesten al weer vroeg uitgechecked zijn en we wilden toch ook niet al te laat op pad.

In de Lobby hebben we nog even de blogs en wat foto's ge-upload en iets na 10 uur zijn we op pad gegaan.

Langs de Canyon (nou ja, wel een endje er van af) reden we richting het noordoosten, op naar The Watchtower. Een toren die in de jaren 30 is gebouwd voor het mooie uitzicht dat je daar hebt over de Canyon. Aangezien het nogal een end rijden was en het al tegen twaalven liep hebben we daar maar meteen even gelunched voordat we op weg richting Page gingen.

Onderweg zijn we nog 'even' langs Coal Mine Canyon gereden. Weer een kloof inderdaad, maar deze heeft wel hele mooie kleuren! Het vergt wat moeite om er te komen, een zanderig pad, maar het is zeker de moeite waard! Helemaal omdat dit gebied bij de gemiddelde toerist niet bekend is en we er dus helemaal alleen (op wat schapen en koeien na) waren! Zo mooi en zo stil.. Om stil van te worden ;)

Op de terugweg naar de juiste Highway zijn we de weg nogmaals afgegaan, weer over een zandpad lekker offroad, voor Balanced Rock. Het woord zegt het al, een rots op een kleine rots aan het balanceren. Het is niet veel, want er is maar 1 rots die balanceert, de rest is al 'omgevallen' en het is een ramp om er te komen, maar we hebben het gezien! :)

Nu begint de lange rit van ongeveer 2 uurtjes naar het hotel in Page. We komen langs een indianen reservaat en dat is langs de weg goed te merken, ze willen allemaal hun eigen speciale 'hand-made' juwelen etc verkopen.

De weg gaat weer langs een hoop rotsen, kloven en dergelijke.

Vlak voor Page gaan we nog even de weg af voor een bepaalde kronkel in de Colorado River: Horseshoe Bend. Het woord zegt het alweer; de rivier maakt de vorm van een hoefijzer.

Het is een end door het zand omhoog en aan de andere kant natuurlijk weer naar beneden, dit is nog te doen door het mulle zand, maar de weg terug!

De uitspraak van de dag is dan ook van Rachel: 'je moet wel een flinke kronkel in je kop hebben om een kronkel in de rivier te willen zien!' :)

Maar het was wel erg mooi hoor.

Vanaf hier is het nog 5 minuten naar het hotel.

Eenmaal ingechecked willen we maar 1 ding, geen hitte, even douchen en daarna lekker eten!

Een erg warme dag dus, maar wel weer een geslaagde dag!

conny

Je moest voor onze familie toch al een kronkel hebben, dus dan maakt die rivier niet meer uit toch?
Veel plezier nog en hopelijk alle dagen lekker eten.

Groetjes van ons en een knuf van de honden en katten