Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 9: Bryce NP

Helaas weer een dag voorbij :(

Vandaag zijn we van Page naar Bryce NP gereden.

Maar voordat we hieraan begonnen moesten we eerst nog even langs onze favoriete supermarkt, tegenover ons hotel in Page; de Walmart!

Even wat broodjes voor het ontbijt voor morgenochtend en wat ijs voor in de koelbox bijgehaald, zodat alles weer lekker koel bleef.

Nu konden we dan opweg naar Bryce.

Eenmaal in Bryce aangekomen konden we helaas nog niet inchecken, dus zijn we maar eerst naar het meest verre punt gereden van het park.

Van hieruit zijn we langs alle uitzichtpunten gereden en ook bij velen gestopt voor de mooie plaatjes.

Het park bestaat uit zogenaamde Hoodoo's. Dit zijn rotspartijen die door erosie zijn ontstaan.

In Bryce staan er heel veel Hoodoo's bij elkaar in Amphitheaters.

Doordat de Hoodoo's uit verschillende lagen zand-, kalk- en leisteen bestaan hebben ze kleuren verschillend van wit, roze, oranje, rood en zelfs felrood!

Kortom een mooi gezicht, maar aan de andere kant zijn het de zoveelste rotsen en de zoveelste bergen die we zien. We zijn een beetje bergmoe ;).

Vandaag dus niet zo heel veel gedaan, beetje onze rust genomen.

Morgen hebben we gelukkig weer niet zo lange rit te gaan, namelijk naar Zion.

Dit is weer een National Park, maar doordat hier ook veel water te vinden is, is het toch net even anders (hopen we ;) ).

We zijn van plan fietsen te huren, zodat we hopelijk wat meer zien dan te voet en/of met de auto.

Hopelijk volgen er dan ook nog wat actie foto's! :)

(Foto's dag 9 volgen zsm)

Tante

Kan me er wel wat bij voorstellen dat je nu een beetje moe begint te worden van de bergen, je wilt nu wel weer eens wat anders, en goed van jullie om even je gemak te houden, daar heb je tenslotte ook vakantie voor. Geniet er lekker van,liefs jullie tantetje. & die bruine oom uit spanje.

conny

Ik neem toch aan dat jullie wisten dat je de eerste dagen veel rotsen zouden zien? Hopelijk morgen met water idd toch een ander gezicht!
Met Mickey en Mushu alles prima, en vanmiddag kwamen ze zowaar eventjes kroelen.
Een knuf van ons en de beestenboel

nora

Hoi Michel en Raquelle,
ik val er wat laat in, want ik had jullie linkje niet, maar nu dus wel.
Overigens ligt deze week de extra editie van de 'mannen Donald Duck' op de mat, anders zou je wat dat betreft wat missen, dus dat is veilig gestelt.
Teleurstellend dat onze kapper Angelo Delgadillo niet het eeuwige leven heeft.... maar leuk dat het kaartje er nog hangt en dat er rechts naast zit op de foto, is die van Gerard van Dijk. Zet de zoon van de kapper de zaak voort?
Fijn, dat jullie daar een fijne dag hebben gehad en dat de canyons zo mooi zijn. Overigens was het vandaag in LA 44 graden, dus maar goed dat jullie daar niet waren! Heel veel plezier nog op jullie mooie reis en NIET MONUMENT VALLEY overslaan: OOK ERG indrukwekkend!
Veel plezier, goed smeren en ook lekker uitrusten, America blijft te groot en kun je nooit in 1, 2 of hoeveel keer zien. Enneh....denk om de speedlimit, ze zijn nogal lastig in de USA.
Fijne vakantie verder!
Cock en Nora.

Michel

@ Nora
Dank je dat je aan de DD gedacht hebt. Voor zover ik het begrijp word het kappersgedeelte niet meer gebruikt en is het alleen nog maar een museum(pje).
Monument Valley hebben we laten schieten, er waren teveel andere dingen die we wilde zien...