Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 11: Hiken in Zion

Allereerst wat reacties op jullie reacties:

Mam en Colin, als jullie ooit weer gaan mogen jullie Zion zeker niet overslaan! Wat een mooi park is dit zeg!

Daarnaast kan ik alleen maar zeggen dat de reis alles waard is! We hebben al zoveel gezien en gaan nog veel meer zien! :)

Sonja; wat leuk dat jullie ons ook volgen! Wat betreft het fotoboek; graag gedaan. Jullie, nou ja vooral ome Cor, hebben voor het grootste deel van de foto's gezorgd, dus dit was dan wel het minste wat we konden doen om jullie te bedanken en de herinnering te behouden!

Conny; we zijn helaas niet gaan fietsen. De fietsen mochten maar op 1 pad komen en op de weg waar ook de bussen rijden, dus dat vonden we niet zo'n prettig idee. We hebben vandaag wel heel veel gewandeld, nou ja, gehiked. Op deze manier hebben we toch heel veel dingen gezien.

Nora; Michel had het al laten weten, Monument Valley was te veel van het goede. Dan hadden we die dag alleen nog maar in de auto gezeten en eigenlijk nog niet veel meer gezien.

Zo, en dan nu wat we vandaag hebben beleefd!

Vandaag voor ons doen weer vroeg opgestaan, want om 8 uur stond letterlijk en figuurlijk het ontbijt voor de deur. Ondanks dat het nog wel wat frisjes was (de zon stond nog niet op onze patio) hebben we deze gelukkig toch buiten kunnen opeten. Heerlijke croissantjes met een spinazie/ei/kaas vulling, verse jus, thee, en banaanbrood (die van mij heb ik aan Michel gegeven, banaanbrood is niet aan mij besteed). Owja, ik vergeet bijna het verse mixed fruit, heerlijk dus! Een volle maag om de dag goed mee te beginnen, echt het beste ontbijt tot nu toe en we kijken nu al uit naar het ontbijt van morgen!

Na het ontbijt hebben we op ons gemak de spullen ingepakt en zijn we naar het park gegaan.

De gratis shuttlebussen in het dorp en in het park maken het erg gemakkelijk om overal te komen waar je wezen wilt.

De planning is om eerst een rondje langs de lower en middle Emerald pools te maken.

Dit zijn plasjes die van 'verdieping' naar 'verdieping' stromen en zo ook een aantal kleine (in de lente groter, door de sneeuw op de toppen) watervallen creëren.

Gelukkig is het nog vroeg en dus ook niet zo warm, waardoor deze trail erg makkelijk te doen is.

Omdat de trail wat makkelijker is dan gedacht hebben we zo voor de lunch nog tijd over en besluiten we de Grotto trail, een trail langs de weg richting een andere trail, en ook maar meteen de aansluitende Kayenta trail te doen. De Kayenta trail sluit weer aan op de Lower Emerald pool trail, waardoor we deze via de andere kant nogmaals zien.

Zo hebben we voor de lunch al ongeveer 2,5 mile afgelegd (iets meer dan 4km). Dit lijkt niet veel, maar met de opkomende warmte en de hoogteverschillen is het behoorlijk intensief! Maar ach, de uitzichten en omgeving maken dat het het waard is!

Na een lekkere sandwich willen we nog minimaal 1 trail doen en dat is de Riverside trail.

Het woord zegt het al, langs de rivier. Dit is een makkelijke trail; loopt voornamelijk over bestraatte delen, met zijweggetjes naar de rivierbedding. Je merkt meteen dat je langs een rivier loopt, want het is gelukkig ook ietsjes koeler (niet veel hoor :) ). Aan het eind van deze trail kun je meteen links (of rechts, net wat je wil ;) ) omkeerd maken, maar je kunt ook nog een stuk verder, weliswaar dóór het water! In eerste instantie is dit een no-go voor ons, maar andere mensen laten het makkelijker lijken dan het uiteindelijk is en we besluiten toch onze schoenen uit te doen (met schoenen deden heel veel mensen, maar leek ons geen goed idee) en het water te trotseren.

Nou dat hebben we geweten! KOUD!! Echt niet normaal meer. Ik hoop dat Michel eventueel het filmpje wat hij van mij maakte op de site kan zetten, maar weet niet of dat lukt. Op dat moment vond ik het niet zo leuk dat hij deed filmen, maar ja, alles wordt vastgelegd voor het thuisfront :)

Mijn voeten werden uiteindelijk verdoofd door de kou, dus toch maar tot het eerste 'strandje' gelopen. Het nadeel is alleen dat je ook weer terug moet (door dat koude water dus).

Brrr.. Het was het wel waard hoor, je kunt er zeker 8mile door het water langs de hoge rotswanden, wij gingen maar ongeveer 100 meter, was ver zat! :)

Vervolgens weer helemaal terug, naar de bus.

2 Haltes verder zijn we weer uitgestapt voor nog een korte maar erg steile trail; de Weeping Rock trail. Deze heeft zijn naam te danken aan al het water wat via de rotsen naar beneden sijpelt, wat een heel mooi gezicht is. Hierdoor groeien er ook een heleboel planten op de rotsen die, helaas in de lente en zomer, in bloei staan.

We hebben vandaag dus heel veel gedaan! In totaal hebben we aan trails zo'n 6,5 mile (ongeveer 10,5km) afgelegd.

Straks gaan we nog even lekker eten.

Morgen staan we weer op tijd op en gaan we naar Las Vegas! :)

Gert

Pittig verhaal. Gelukkig is wandelen voor Rachel geen probleem. Ik mis helaas de foto's van al dit moois

Colin

Klinkt goed! Nja, 6,5 mile wandelen is niet direct mijn definitie van goed hahaha, maar ik ga zo jullie foto's bekijken en daar wordt het vast beter van!

Ja, dat koude water is ff een klap in je smoel bij die temperaturen hè? Schrikken! Hahaha!

Dus morgen Vegas, is ook zó gaaf. Ik vond het vooral erg indrukwekkend dat Vegas ook gewoon écht zo is zoals je in de films ziet! Loop ook ff een casino binnen, is ook zeker de moeite waard. Bij het Bellagio hebben ze een mooie watershow, ook leuk om te zien!

Eigenlijk moet je Las Vegas ook even 'by night' zien, dan is de Strip een stuk indrukwekkender dan overdag.

Ma

Weet je gelijk hoe koud de zee zal zijn op 1 januari:-)

En las Vegas, is zo veranderd maar ja de strip hoor je echt by night te doen. Zo geweldig allemaal.

Gooi in ieder geval een dollar in een automaat wie weet kom je wel met de jackpot naar huis hahahahaha

xxx

Pa

Ja dat water is heel koud he, dat komt zo uit de bergen en ze doen er boven geen keteltje warm water bij....haha

Probeer echt een show op de Strip te doen in Las Vegas, dat zijn allemaal prachtige shows, vooral in Ceasar's Palace (weet eigenlijk niet of dat er nog staat, ze hebben veel oude weg gehaald)

En echt je kan er s'avonds op straat gewoon de krant lezen met al dat neonlicht van de gokhuizen.

Je hebt er ook Downtown, dat is iets minder druk maar ook heel gezellig, je moeder en ik hebben daar heel rustig kunnen slapen na die dagen door de woestijn, was toen wel erg warm.....

Nou lees het wel als je de grote poet binnen hebt....
Have lost of fun...xxx

Annika