Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 12: op naar Las Vegas

Vandaag gaan we de bewoonde wereld, nou ja, de grote stad weer in; LAS VEGAS!

Onderweg naar Las Vegas buigen we nog even af naar Valley of Fire. Dit is een vallei met onder andere vuurrode rotsen, ook andere kleuren hoor. :) Deze vallei is ook voor diverse films gebruikt, oa. Star Trek en diverse andere waar ik de namen helaas van ben vergeten. Het is er ontzettend warm, dus het is bij de uitkijkpunten de auto uit, foto's maken en weer terug de auto in.

Nu is het toch echt door naar Las Vegas. Tja, wat valt er over te zeggen?! Kilometers voordat je er überhaupt bent zie je de Stratosphere al staan. En zodra je de Strip oprijdt is het net als in de film.

Maar.. Voordat we de Strip oprijden zien we nog een outlet centre. Hier eerst dus maar even langs.

Allebei hebben we een nieuw paar schoenen gekocht, niet de goedkoopste, maar in vergelijking met de prijzen in Nederland is het niks. We zijn ook geslaagd voor mijn kleine zusje; die wilde graag een Adidas vest hebben en die hadden ze hier natuurlijk ook! :)

(Je kunt dus weer wat doorstrepen Mandy ;) )

Dan gaan we toch eindelijk naar de Strip. Alles is hier echt groot, niet normaal meer! We hebben de Strip eerst op en neer gereden en zijn daarna naar ons hotel, The Venetian, gereden.

Hier stonden de Valet Parking mannetjes al klaar om de auto weg te zetten en de Bellboys om onze koffers naar onze kamer te brengen. Even inchecken en dan op zoek naar de kamer!

We zitten op de 30e verdieping met uitzicht op de Strip, nou ja, gedeeltelijk uitzicht.

We hebben een kamer! De badkamer heeft de grootte van wat we in Grand Canyon totaal hadden! Een aparte douche en bad, een tv-tje, ja in de badkamer! Een slaapkamer, met tv, kingsize bed natuurlijk en dan de 'woonkamer', met weer een tv, een bank, desk en zelfs een eettafel.

Nadat de Bellboy de koffers heeft gebracht en we alles een plekje hebben gegeven gaan we naar buiten. Niet echt een pretje, want het is hier zeker 40 graden en er staat totaal geen wind!

We besluiten te gaan eten bij hotel Paris, eigenlijk wilden we in de Eiffeltoren eten, maar dat is zo belachelijk duur dat we dat overslaan. Gelukkig zitten er heel veel restaurants en is er dus altijd wel een plekje.

Na lekker gegeten te hebben, besluiten we de fonteinenshow bij het Bellagio te gaan bekijken. Zeker de moeite waard, maar World of Colours in Disneyland is beter :).

Na de show besluiten we de Strip gewoon op ons gemak eens af te lopen. 1 Richting maar op hoor, wij zitten ongeveer halverwege de 5-6km lange Strip en met al die mensen is 1 kant op lang zat! (je moet tenslotte ook weer terug)

Je hebt hier een complete M&M Store, een Coca Cola Store, Sega Store etc. Alle merken hebben hun eigen winkel en verkopen alles met hun logo erop.

Als we op het einde zijn, nou ja, je kunt nog wel een heel end door, maar dat zien we niet zitten, besluiten we op ons gemak om te keren.

Op de terugweg lopen we door wat casino's, puur om de koelte van de airco's op te zoeken! :)Rond 21.30 zijn we terug bij ons hotel.

We gaan nog even naar Venetië; de gondels bekijken en de winkeltjes, waaronder een echte Harley Davidson winkel! Zulke leuke dingetjes hebben ze hier allemaal!

We gaan nog even drinken op 1 van de vele terrasjes en besluiten dan dat het toch echt tijd is om de luikjes te sluiten.

Vanavond gaan we naar de 'oude' Strip, Down Town Las Vegas.

Tante

Wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo super naar je zin hebben, en ja de warmte is wat minder he, raak je dodelijk vermoeid van. Neem op tijd jullie rust, en voor de rest lekker genieten, tijd gaat zo enorm hard.Dikke Kus, tantetje en jullie super bruine oompje.

nora

wat hebben jullie al veel gezien! Wat leuk om de Mirage enzo terug te zien. Is Ceasers Palace er nog? Ook erg leuk en een heeeeeel erg leuke Warner Brothers winkel: als je van stripfiguren houdt, dan kun je je daar uitleven met Daffy, Speedy, Tweety enal hun vrienden. Leuk vond ik het dat daar de winkels gewoon midden in de nacht ook nog open zijn! En hoe denk je hoe fantastisch het is om op te strip te rijden met z'n vieren in een Renault Floride?
Veel plezier!

Colin

Leuk, leuk, leuk!!! :D En wat een luxe hotel zeg! Wij zaten destijds gewoon in een motel 8 :P Ook prima en een stukje goedkoper dan the Venitian denk ik!

Ga je de stratosphere niet in?! Zo gaaf om daar bovenin die attracties te doen, de achtbaan, dat ding wat je omhoog schiet en nog een attractie waarbij je over de rand gegooid wordt! Ook erg leuk om Las Vegas vanaf die hoogte te bekijken.

En ja, het is er snikheet...ik ben er toen in juli geweest en het was er 45 graden en geen zuchtje wind inderdaad.

Annika

Niet eens een gokje gewaagd?

Gert

Dachten wij dat we en redelijke badkamer hadden, maar ja je hebt altijd baas boven baas ! Wel SUPER om mee te maken lijkt mij als ik dat allemaal zo hoor over dat hotel in venetiaaanze stijl. Heb een documentaire gezien over de hele bouw en dat was indrukwekkend !!