Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 13: Las Vegas

Vandaag de omgeving van Las Vegas 'ontdekt'.

Vanmorgen begon met een ontbijt in 1 van de vele restaurants in dit hotel. Een croissantje en baguette voor mij, voor Michel een 'Croque Madame', een tosti met ei en frietjes. Ja echt frietjes en niet zo'n beetje!

Na het ontbijt zijn we nog even terug gegaan naar de hotelkamer voor de nodige opfrissingen en wat updates naar jullie toe :) .

Daarna zijn we eerst even naar de Hooverdam gereden. We hadden de dambij Page natuurlijk al gezien, dus we zijn alleen 'even' over de dam heen gelopen, nee niet helemaal, veelste warm en de dam is best groot ;) .

Ook hebben we het visitors centrum even bezocht, maar de tour hebben we achterwege gelaten, de dam zal vast en zeker ongeveer hetzelfde werken als in Page :).

Nadat we bij de dam zijn geweest zijn we terug naar Las Vegas geweest. Eerst even gelunched en daarna de Stratosphere in geweest (die hele hoge toren). Boven hebben we genoten van het mooie uitzicht. Helaas durfde Michel in geen van de attracties en wilde ik niet alleen, dus zijn we na een klein uurtje weer naar beneden gegaan.

Van hier uit zijn we naar de oude Strip gegaan, Downtown Las Vegas. Vroeger was dit de strip, met de Cowboy, nu is het een overdekt gedeelte waar vooral nog casino's zitten en veel gedronken kan worden.

Ook dit hadden we dus snel gezien, het was kleiner dan we dachten en er was helaas nergens een plekje om even rustig te gaan zitten en wat te gaan drinken, op de aangeboden alcoholische dranken na.

Dus maar terug naar het hotel, de auto laten parkeren en nog even genieten van het beginnende weekend op de Strip....

- Helaas hebben we van vandaag geen foto's omdat we de camera niet meegenomen hebben...

Pa

Jammer dat jullie de Hooverdam niet beter hebben bekeken, zijn jullie bij Page wel de dam in geweest?
Bij de Hooverdam kun je er uiteraard ook in en dan had je het echt niet meer warm gehad, daar beneden in de dam is het dus echt fris, je hebt er gewoon een jas nodig......en de turbineschoepen zijn daar echt twee keer zo groot, maar ja dat zijn dingen die ik persoonlijk wel indrukwekkend vind.
Is Downtown nu helemaal overdekt?
Dat was toen uiteraard niet,,, de Cowboy is er nog wel dus en het casino Four Queens? Daar had ik toen nog even een gokje gewed....helaas niets....
Probeer echt nog een show mee te pikken, die zijn echt de moete waard en gooi een dollar in die grote eenarmige bandiet, je weet het maar nooit....xxx

Rachel

Papsje; de hooverdam is nog geen 5mtr hoger dan die in Page, dus ik denk dat het aan de binnenkant nagenoeg niets uitmaakt.. ;)
En wat betreft die 'woestijnrat'; dat is echt géén squirrel, squirrels hebben namelijk grote staarten en dat heeft deze niet.. Dussss ;)

nora

echt naar zo'n show gaan, hebben wij toen niet gedaan, maar moet geweldig zijn, ook al kost het een paar centen! Ja, en de oude strip is inderdaad maar kort dat viel mij toen ook al op.
Veel plezier daar!!

conny

Jammer voor jullie dat het zo warm is! Maar toch altijd beter als die natte bende hier. En vakantie heb je tenslotte ook om een beetje uit te rusten! En niet te rennen en te vliegen, dus rustig aan en geniet ervan!

Met de katten alles primo!! Ze eten goed en gaan lekker hun eigen gangetje.

Kus van ons en de beestenbende

Colin

Jammer dat Mies niet in de attracties durfde, is toch wel een hele belevenis om die attracties te pakken op zo'n grote toren :D

Hooverdam hebben wij alleen vanaf de brug bekeken, ik vond het verder wel prima eigenlijk :D Ik vond vooral die witte randen bij het water op die rotsen erg gaaf om te zien!

Een Squirrel is overigens een eekhoorn :P