Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 14: Death Valley

De dag begint weer met een heerlijk ontbijt in ons luxe hotel.

Vandaag een heerlijke omelet met geroosterd brood, verse jus (uit een pak, want echt vers kennen die Amerikanen natuurlijk niet) en een gebakken broodje. Natuurlijk zijn de porties weer zo groot dat we tot ruim na de middag geen trek hebben en dat komt goed uit want vandaag staat er weer een flinke rit voor de boeg richting Death Valley!

Vanuit het hotel gaan we eerst tanken en een nieuwe zak ijs halen voor de koelbox, want met de hoge temperaturen hebben we die wel nodig! Als alles weer klaar is voor vertrek kunnen we de grote weg weer op.

In Death Valley beginnen we bij Dante's View, een berg van een kleine 1700 meter hoog die uitkijkt over de zoutbaden; 'Badwater'. Welke het diepste punt van de VS hebben (86 meter onder zee niveau).

Het mooie is dat zodra wij er zijn er net een wolk met regen overkomt. Dit scheelt behoorlijk in temperatuur, want er staat veel meer wind en nagenoeg geen zon, maar is ook nog eens een prachtig gezicht!

Na van het uitzicht genoten te hebben gaan we verder richting het visitors center, dit is nog een eind weg en onderweg komen we nog vele andere punten tegen.

Allereerst de 'Twenty Mule Team Canyon', een onverharde dirt weg. Het is een éénrichtingsweg, maar wij hebben natuurlijk weer de pech dat er zo'n domme toerist is die de hoge heuvel niet af durft en dus omkeert! Ach ja, gelukkig durfde Michel er wel van af, die had de tijd van z'n leven, lekker offroad in de stoere 4 wheel drive jeep.

Helaas is het uitstapje maar van korte duur en gaan we verder naar het 'Zabriskie Point'. Eén van de vele uitzichtpunten van het park. Na wat foto's besluiten we verder te gaan, we krijgen nu toch wel een beetje trek en pas bij het visitors center is er een mogelijkheid om te eten.

Bij het visitors center kijken we even rond en dan gaan we door naar het restaurant voor een originele grote hamburger! Pfoe, ik kreeg zelfs m'n frietjes niet meer op! Erg lekker dus.. :)

Vervolgens rijden we een stukje terug om naar 'Badwater' te rijden. Onderweg stoppen we eerst bij 'Devil's Golf Course'. Hier is de grond heel apart, tja hoe moet je het uitleggen. Ik zou zeggen; bekijk de foto's maar ;).

Bij 'Badwater' zien we eindelijk de zoutvlakte. Hier schijnt het zonnetje weer flink wat het behoorlijk heet maakt! Ben blij dat we niet in hoogseizoen hier zijn, want dan moet het toch wel ondraaglijk zijn! We hebben het er dan ook snel gezien, ons te warm, snel naar de auto, de airco in. (hoe deden ze dat vroegah, zonder airco?! Argghh, ik wil er niet aan denken! ;) )

We nemen op de 'terugweg' nog een zijweggetje. Helaas voor Michel is dit niet een dirt road, maar gewoon een asfaltweg, maar wel een met heel mooi gekleurde bergen! We zijn net op tijd, want de zon gaat al onder. We kunnen nog net wat mooie kleuren vastleggen op video en camera.

Dan is de dag dus echt voorbij, qua tijd weliswaar nog lang niet, maar qua licht wel, want lantaarnpalen zijn er hier niet! Dus in het donker op weg naar 'Stovepipe Well's'. Valt nog niet mee in het donker, ondanks dat er maar 1 weg is. Onderweg zien we nog een prairie wolfje oversteken, we hebben hem helaas niet op de gevoelige plaat vast kunnen leggen.

Natuurlijk vinden we het hotel gewoon en kunnen we de rest van de avond relaxen op de kamer.

Pa

Ja dat is warm he, en hoe deden ze dat vroeger zonder airco?, nou gewoon zoals je vader en moeder dat deden,...... zweten......veel zweten...... en bij elke watertank de radiator koelen.....haha
Zijn jullie niet langs dat infozuiltje gereden aan de ingang van Death Valley: Hells Gate noemde ze dat dacht ik, voor een folder vol goede tips wat je wel en zeer zeker NIET moet doen.
Nou ga even verder kijken.....doei