Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 15: Death Valley - Bishop

Helaas al over de helft van de vakantie :(

Vandaag was een mooie dag, zowel qua weer als alles er omheen.

We waren redelijk vroeg wakker en zaten dus al om 08.15u (plaatselijke tijd natuurlijk ;) ) aan het ontbijt. Daarna zijn we uitgechecked. Michel heeft nog een poging gedaan om ter plaatse de blog van gisteren te uploaden, maar het internet was daar zo verschrikkelijk traag dat dat absoluut niet ging! We zijn dus maar even naar de General Store aan de overkant gelopen om een zak ijs te halen.

Een klein stukje verder was een Ranger Station. Omdat het 's nachts blijkbaar nogal had geregend wilden we voor de zekerheid even na vragen of we naar de 'Racetrack' toekonden. Op dit stuk van de woestijn gaan stenen uit zichzelf 'rollen', wat een heel apart gezicht geeft.

Helaas raadt de Ranger ons dit af. Ten eerste omdat we een 'rental car' hebben en de banden die er onder zitten dus niet voor het heavy off road geschikt zijn en ten tweede omdat het er inderdaad geregend heeft en de weg dus niet voor mensen geschikt zijn die het niet gewend zijn om off road te rijden. Wel had hij iets anders in petto; 'The Titus Canyon'.

Een bijna 30 mijl lange off road weg, waar wij eigenlijk ook niet op mogen met onze 'rental car', maar ach, wat niet weet wat niet deert ;), die langs hele mooie stukjes rijdt. Ik zou zeggen, bekijk de foto's! :)

Het begint met een saai recht stuk richting de Canyon, lekker hobbelig natuurlijk. Eenmaal tussen de bergen beginnen de mooie kleuren! En hoe hoger we gaan, hoe mooier het uitzicht! Op de gehele weg hebben we de 4 wheel drive echt nodig, want het is een echte off road weg. Michel genoot van alle hobbels en bobbels, vooral omdat ik me elke keer schrap zette voor weer een gat in de weg! Maar het was zeker de moeite waard.

Na deze hobbelige weg is het een verademing om weer op het asfalt te rijden. Wat we dan ook voor een behoorlijk end weer moeten doen. Zo'n kleine 90 mijl voordat we weer stoppen. Dat lijkt niet veel, maar als je dit ziet over bochtige bergwegen, weliswaar geasfalteerd, dan gaat er toch nog veel meer tijd inzitten dan je denkt! Onderweg hebben we zelfs de eerste regen van deze vakantie, ja echt in de woestijn!

Rond 14.00u komen we aan in het dorpje Lone Pine. Hier besluiten we even te stoppen voor een kleine lunchpauze. Na de lunch rijden we de laatste 60 mijl naar Bishop, waar we zullen overnachten. Onderweg komen we nog meer regen tegen. Niet in vergelijking met Nederland hoor, eerder een paar spetters.

Eenmaal in Bishop kunnen we gelukkig meteen inchecken en onze spulletjes klaar zetten. We maken nog even een rondje door het dorp (lees, straat) en stappen nog even binnen bij de buurman; de enige echt Nederlandse bakker Erick Schat! Wat heerlijk om de geur van vers brood te ruiken en om normaal brood te zien! Morgen maar meteen even een brood halen voor de ochtenden in Yosemite aangezien we daar geen ontbijt hebben.

Aangezien het nog even licht is, gaan we nog even terug naar ons hotel en gaan we nog even lekker niksen voor we aan het diner gaan. Geen hoogstaand diner hoor, lekker normaal bij Denny's. De rest is namelijk italiaans of mexicaans gericht en dus niets voor Michel.

Tja, en toen was er weer een dag voorbij, helaas!

Morgen vertrekken we niet al te laat richting Yosemite, want daarvoor bezoeken we nog het Mono Lake en het spookstadje Bodie. Hopelijk vallen de weersvoorspellingen mee en krijgen we niet al te veel neerslag, anders worden het lange dagen en kunnen we misschien nog wel sneeuw krijgen :(. En we zijn op een hoop voorbereid, maar niet op sneeuw!

Ik weet niet of in Yosemite internet hebben in het hoofdgebouw, dus dat zullen jullie even moeten afwachten.

Pa

Heel wijs om die weg niet te nemen, je raakt zo in de problemen en dat moet je op vakantie niet hebben en moet tenslotte leuk blijven.