Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 18: San Fransisco

Vandaag de bewoonde wereld weer in; San Fransisco.

Zoals te verwachten was, begon de dag vandaag in Yosemite natuurlijk met een zonnetje, in tegenstelling tot een dag eerder. Vanmorgen dus eerst nog even langs de Yosemite Falls om nu ook ook de Upper Yosemite Fall op de foto te krijgen! :)

Toen begon de rit naar San Fransisco. Voordat we San Fransisco echt bereiken, rijden we door de voorstad Emeryville om een flitsbezoek te brengen aan de Pixar studio's. Helaas zijn ze aan het verbouwen en is de 'voordeur' met het grote Pixar logo (het lampje) niet zichtbaar. :(

Dan maar even wat eten en dan door naar het hotel, vlakbij Fisherman's Wharf. Gelukkig konden we meteen inchecken en onze hotelkamer betrekken. Spulletjes weggelegd, beetje opgefrist, de blogs en foto's van de vorige dagen ge-upload en toen door naar Pier 39.

Op Pier 39 gebeurd het allemaal; de winkeltjes, de restaurantjes en natuurlijk de zeeleeuwen die de bootsteigers in beslag nemen. We bekijken eerst wat winkeltjes en lopen dan langs de zeeleeuwen, waar het nu nog redelijk rustig is, alhoewel er op sommigen steigers al flink gevochten wordt om een plekje. Je kunt er uren naar kijken, zeker wanneer het zonnetje heerlijk schijnt, maar na een tijdje besluiten we toch verder te gaan en nog meer winkeltjes te bekijken.

Uiteindelijk kopen we ook onze eerste souvenirs van vandaag; een petje voor Rachel en een WDCC (Disney) collectie beeld. Ja, die hebben ze hier ook! :) In een verschrikkelijk leuk winkeltje! We waren er natuurlijk niet weg te slaan!

Mijn petje is van Bubba Gump, voor degene die dit niet bekend voorkomt; kijk de film Forrest Gump maar eens! Een hele winkel vol met kleding met uitspraken van Forrest en andere dingen met diezelfde uitspraken. Nog leuker, ze hebben zelfs een restaurant met allemaal shrimp (garnaal) gerechten zoals sommigen ook in de film worden besproken! En de film wordt in het restaurant ook afgespeeld! Ik had er heel de film kunnen blijven zitten! Helemaal geweldig! Deze keten zit over heel de wereld, helaas nog niet in Europa, moet toch eens gaan gebeuren, misschien is er nog een plekje op de Scheveningse Pier?! ;)

Na het eten zijn we nog even over de pier gelopen en hebben we genoten van het uitzicht en de lichtjes aan de andere kant van het water.

Morgen gaan we de stad verder verkennen en 's avonds met de boot naar Alcatraz! :)

Gert

Goed te horen dat het ook goed weer eens goed weer kan zijn daar bij jullie na al die regen, sneew , mist enz enz.

tante

Dit is echt een mooie geschiedenis, en dan ook nog naar Alcatraz, goh hoe vaak hebben we de films niet gezien, waarin dat voorkwam,hoop niet dat jullie er worden vast gezet !!!! geniet er van!! Wij genieten er van mee, tis heerlijk om alles zo te kunnen volgen.
Liefs, tante & oompje.

André en Marie-José

Scheveningen is klaar voor een Bubba Gump restaurant en wij ook!!!
Pier 39 is helemaal super, wij hebben er ook een hele tijd staan kijken ;-)
Chinatown is leuk om doorheen te wandelen na een ritje met de kabeltram naar Nob Hill, echt een super belevenis (is de California tramlijn die begint in Market Street).
Geniet nog van de laatste week!

conny

Ik heb Forrest Gump pas nog gezien, dus ik ga niet weer kijken hóór!!
Blij te horen dat jullie weer veilig op de volgende bestemming zijn aangekomen en ook daar weer genieten van het Amerikaanse leven.

knuf van Conny

Pa

Ja Fisherman's Wharf en al die winkeltjes zijn erg gezellig, je kan er een hele tijd rondlopen.
Vergeet op Alcatraz niet even langs de cel van de birthman te lopen.....en laat je niet opsluiten in een cel....haaha...dat vinden ze daar heel leuk om toeristen op te sluiten...dikke knuffel