Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 19: San Fransisco

We zijn begonnen met een heerlijk ontbijt, dat hadden we ook wel nodig want we zijn als eerst naar het Walt Disney Museum geweest. Nu zul je je afvragen of je daar een goed ontbijt voor nodig hebt, nou ik kan je zeggen; JA! Want je kunt er letterlijk en uren doorbrengen, zeker als echte disneyfan!

Om 10 uur ging het museum open en stonden wij natuurlijk al voor de deur. Het museum laat zien de gehele levensloop van Walt zien en daarmee dus ook het Disney zoals heel de wereld het inmiddels kent. Wij zijn er 3 uur zoet geweest, maar hadden nog wel veel meer uren kunnen blijven als we echt alles goed hadden willen lezen, luisteren en zien, maar we wilden natuurlijk nog veel van San Fransisco zien.

We besloten te gaan lunchen bij de Cliff House. Zoals het al zegt, is dit een huis op een klif. Het bestaat al heel wat jaren, maar is niet meer in de originele staat, het is helaas al 2 keer afgebrand en opnieuw opgebouwd. Dit betekend gelukkig niet dat het geen mooi gebouw meer is en dat het niet op een fantastische locatie staat, wat een uitzicht! Heerlijk aan het strand. We hebben beide een garnaal recept op, echt geweldig lekker! Hierna zijn we nog even langs het strand gelopen om vervolgens met de auto naar de Golden Gate Bridge te rijden.

Vanaf de parkeerplaats zijn we een stukje richting de brug gelopen en hebben meerdere foto's gemaakt. Het zijn deze week vlootdagen in San Fransisco waar ook de nodige vliegshows bij horen, om de haverklap vlogen er dus vliegtuigen en zelfs straaljagers over ons hoofd!

Hierna zijn we terug gegaan naar hotel, sowieso om de auto weer te parkeren, maar ook om even lekker te zitten en uit te puffen, we hadden weer een hoop informatie om een plekje te geven :) Na een klein uurtje moesten we er al weer op uit, op naar pier 33 deze keer. Nee, dit is op zich geen speciale pier, maar hier vertrekt wel de boot naar Alcatraz Island.

Het begint al schemerig te worden, wat een mooi gezicht is over de stad en zeker over de Golden Gate Bridge. Het voordeel van de laatste boot naar het eiland is dat de boot bij deze tocht helemaal om het eiland heen vaart voordat je het eiland opgaat. Op de boot krijg je de historie van het eiland, voordat het een gevangenis werd, was het een fort, waar je de oude kenmerken hier en daar nog van kunt zien.

Zodra je eiland opkomt krijg je eerst een kleine begeleidende tour, vanaf het moment dat je de gevangenis in komt krijg je een headset waarmee je de gevangenis wordt rondgeleid. Het grote voordeel is dat deze tour zelfs in het Nederlands was! Scheelt een hoop nadenken en daardoor kun je meer zien/ in je opnemen! De tour leidt je echt door heel de gevangenis, met diverse verhalen en diverse foto's. Zodra je de tour hebt afgerond zijn er nog een aantal verhalen over de ontsnappingen ( nou ja, de pogingen die daartoe gedaan zijn) en ook over de rest van de gevangenis. Deze worden op bepaalde punten verteld door de mensen die de tours geven.

Aan het eind van de avond gaan we met z'n allen de boot weer op naar het vaste land. Het was een heerlijke avond, niet zo koud als het normaal rond deze tijd zou zijn, dus perfect voor een avond op het eiland!

Nu weer lekker in het hotel.. Morgen gaan we nog naar de meest bochtige weg van de wereld Lombard Street en natuurlijk de Painted Ladies en de Cable Cars, nog een drukke dag dus, want we moeten ook nog naar Monterey!

conny

In de films met de onsnappingen zijn er wel ontsnapt toch? Of er intsnapt, zoals Sean Connery!!
Gelukkig voor jullie lekker weer. Hier beloven ze ook zon, dus we gaan ook een paar daagjes genieten.

knuf van mij en de dieren

Ma

Zijn jullie ook nog opgesloten in een isoleercel? Vreselijk was dat, zelfs voor een paar seconden.

Tis hier zeker prachtig weer dus wij genieten ook. Jullie vandaag weer veel plezier

xxx

Rachel

Mam; we zijn niet meer opgesloten, dit omdat er in het verleden deuren niet meer opengingen en 'klanten' dus echt opgesloten waren. Hier zijn blijkbaar zelfs rechtszaken van geweest. Je kon de cellen wel in, maar helemaal op slot doen ze niet meer :)

Conny; wat er in de films gebeurd weet ik niet, die heb ik nog nooit gezien :) Wel weet ik dat er vele ontsnappingen gedaan zijn, maar ze zijn altijd terug gevonden of verdronken in het ijskoude water, op 3 na! 3 zijn er ontsnapt en daar is nooit meer iets van gevonden. Niemand weet dus of ze het gered hebben, of dat ze verdronken zijn.

nora

Hallo vakantievierders! Jullie zijn wel keidruk zeg! Komen jullie niet overspannen terug en nemen jullie nog wel wat rust? Wat zien jullie VERSCHRIKKELIJK veel!
maar eh...dit film met Sean Connery is inderdaad erg spannend!
Veel plezier en groetjes van ons!

Pa

Ja jullie hebben allemaal wel wat gelijk
De film met Sean is spannend maar helaas verzonnen
De film over de ontsnapping van de befaamde 3, vraag mij even niet hoe die heet, is wel waar gebeurt, deze drie ontsnapte door van regenjassen een soort rubberboten te maken, alleen zoals Rachel zegt staat niet vast of ze het echt overleefd hebben, daar niemand meer wat van ze heeft gehoort.....haha
En maar goed dat ze de celdeuren niet meer sluiten, stel je voor dat hij blijft steken....doei