Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 20: San Fransisco - Monterey

Helaas, de laatste week is aangebroken, gelukkig krijgen we niet veel kans om daar vandaag over na te denken.

We beginnen de dag weer met een heerlijk ontbijt bij ons hotel, lekker gebakken eitjes met, zoals de Amerikanen zeggen; de 'sunny side up'. Dan checken we uit en zetten de koffers in de auto.

We besluiten nog even een blokje om te gaan (echt waar, veel verder is het niet ;) ) om bij de laatste Cable Car halte te kijken, hier draaien ze de trams namelijk nog handmatig! We stappen op de tram en stappen bij het Cable Car Museum uit. Hier zie je hoe de trams aangedreven worden; door ondergrondse kabels! Zo mooi om te zien, dat deze oude manier van aandrijven de trams (soms echt afgeladen!) de heuvels van San Fransisco op krijgt!

Vanaf het museum lopen we terug naar het hotel, we komen geen trammetjes meer tegen waar we op kunnen, dus moeten een paar blokken lopen, gelukkig heuvel af! :) Bij het hotel halen we de auto op en gaan we naar Lombard street. We rijden maar een klein stukje van deze straat namelijk het stukje de 'Crookedest Street in the World', of te wel de meest bochtige en steilste straat van de wereld! Vind het knap dat Michel er naar beneden durfde! :)

Van hier uit rijden we naar 'the Painted Ladies', bijna iedereen kent deze mooie huizen wel (oa. uit de intro van Full House), ze zijn de meest gefotografeerde huizen van San Fransisco en misschien wel van de wereld! Deze mooie victoriaanse huizen hebben al heel wat aardbevingen overleefd en staan nog steeds prachtig! Ze staan bij een mooi park en in de omgeving staan natuurlijk nog meer victoriaanse huizen, je kijkt je ogen uit! Als je in het park staat, wat boven op een heuvel ligt (hoe kan het ook anders in San Fransisco?!), kun je de stad mooi overzien en dan vooral het 'Financiel District' met zijn hoge luxe gebouwen en glimmende torens.

Ik heb deze stad in mijn hart gesloten, echt prachtig, zou er zo kunnen gaan wonen. De stad is groen, je ziet door de heuvels constant nieuwe dingen, de huizen (voor zover we gezien hebben natuurlijk) zijn prachtig! De stad ligt aan een prachtige baai, met uitzicht op open zee! Jullie lezen het al, ik ben best wel verkocht aan deze stad! :) Michel wat minder hoor, die vind al die heuvels met de veleSTOP!bordenmaar niks. ;)

Helaas moeten we deze stad achter ons laten en gaan we via de Coast Highway 1 naar Monterey, een oude vissersplaats, waar we 2 nachten zullen verblijven. Bij aankomst kunnen we meteen inchecken en onze kamer even verkennen.

Hierna besluiten we even naar het plaatselijke winkelcentrum te gaan. Michel heeft al een tijdje over een I-Pad (eigenlijk gewoon een grote I-Phone, alleen kun je er niet mee bellen ;) ) en hij wilde er nu toch wel 'es eentje in het echt zien. Dan staat het kind daar, in de winkel, met zo'n speeltje. Hij moest en zou 'm hebben, was t niet nu, dan wel over een paar maanden in Nederland, dus hij moest 'm nu maar kopen, zeker met de huidige Dollar koers! Het kind helemaal blij, heel de avond heb ik 'm nog niet gehoord! Lekker rustig joh! ;)

Morgen gaan we varen, niet een stukje, zoals naar Alcatraz, maar een heel end! We gaan de open zee op, op zoek naar dolfijnen en walvissen.

Hopelijk vinden we ze ook, anders is heel de tocht voor niks! :)

Gert

Klinkt super leuk san fransisco met zijn heuvels en stopborden . Precies zoals tv inderdaad . Welke i -pad heb je gekocht ? De grote of de kleine uitvoering ? Doet is het goed ?

Michel

De goedkoopste. 3G verwacht ik niet te gebruiken en ik heb straks natuurlijk ook de nieuwe Iphone na de vakantie voor het internet onderweg. En opslag denk ik dat 16Gb genoeg is.

Michel

Hoe bevalt je Iphone trouwens?

conny

The Streets of Sanfrancisco, zo'n leuke serie, althans toen! Nu vinden we er waarschijnlijk niks aan maar het straatbeeld sprak idd aan!!
De Iphone deed het eerst niet, Gert naar bed, maar ik kreeg hem toch aan de gang.

Kus Conny

Gert

Bev
Prima . Veel fijner als ee htc. Die is trouwens nog steeds in de reparatie. Heb trouwens toch de 32 gb en toch nog € 100 goedkoper ook ! Bij de phone house .

ma

Blij dat ze daar geen Bart Smit en Roobol hebben hahaha.

Geniet de laatste dagen nog maar lekker en ik..... ik tel stiekum de dagen.

dikke xxx

Pa

Hij kon dus weer niet wachten tot hij weer thuis was....hij blijft toch echt wel een beetje het kind he...