Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 21: Monterey

Vanmorgen waren we best vroeg wakker, maar ook heel lui, dus we hebben het vandaag lekker rustig aan gedaan.

Eerst hebben we mijn ouders gebeld, want die zijn vandaag 20 jaar getrouwd. Daarna heeft Michel zijn papa en Conny nog gebeld om te informeren hoe het daar allemaal ging. Daarna zijn we lekker wezen ontbijten. De rest van de ochtend hebben we niet heel veel gedaan (lees; niets). Michel heeft zijn nieuwe speeltje helemaal onder de loep genomen en is er niet van weg te slaan en ik heb wat tv gekeken en gelezen, heerlijk zo'n luie ochtend! (zouden we dan toch nog enigszins uitgerust thuiskomen?! ;) )

Om 14.00uur zou onze boot op zoek naar walvissen gaan. Wij besloten iets eerder al van het hotel te vertrekken zodat we van te voren ook nog even konden lunchen. We hebben ons als eerst maar gemeld, zodat we zeker mee zouden kunnen en even gevraagd hoe koud en nat het op open zee is. Gelukkig hoeven we niets warmers te halen, want de zon schijnt en de temperatuur is perfect, zo'n 21-25 graden. We kunnen met een gerust hart gaan lunchen.

Na de lunch keren we terug naar de kleine pier waar we aan boord van de boot gaan. Hier slaat de schrik om ons hart, want de fotocamera stopt ermee!! Gelukkig heeft Michel internet op zijn mobiel en komen we erachter dat het waarschijnlijk aan het SD kaartje ligt. Nieuw kaartje en ja hoor, hij werkt weer! Gelukkig maar, haast een hartverzakking! :) Met een gerust hart kunnen we de zee dus op.

Eerst varen we een uur naar de plek waar de walvissen ongeveer zullen zijn. Er varen gemiddeld 3, maar op de top zo'n 6, boten af en aan om ze te spotten, dus we hebben de garantie dat we ze zullen zien. Onderweg komen we nog wat 'Rossi dolfijnen' (met een platte neus) tegen, en die worden natuurlijk zo goed mogelijk vast gelegd, wat niet mee valt op een schommelende boot!

Een stuk verder vinden we dan eindelijk de walvissen, 'Humpback Wales'. Ze duiken regelmatig diep onder, waardoor je van die mooie staarten omhoog krijgt! Helaas betekent dit dat ze zich dan een minuut of 5 niet laten zien en je vervolgens goed moet op letten waar ze weer boven komen. Tja, walvis spotten vraagt veel geduld! Gelukkig zijn het walvissen die zich graag laten zien aan de mensen en komen ze regelmatig boven en steeds dichterbij de boot! Hopelijk (ik heb de foto's nog niet gezien) levert het wat mooie plaatjes op, fotograferen op zo'n wiebelende boot valt niet mee!

Na ruim een uur moeten we helaas weer terug. :( Het voordeel is dat we nu met de golven mee gaan en dus niet meer zo nat worden als op de heen weg! :) Teruggekomen in de kleine haven, gaan we lekker terug naar de auto en rijden we even langs de 'Cannery Row', dit is een gedeelte met allemaal hotels en winkeltjes.En! Hier hebben ze ook een 'Bubba Gump' restaurant!

We gaan eerst even terug naar het hotel, want het is nog vroeg en we hebben echt nog geen trek, maar later op de avond gaan we terug en eten we weer bij 'Forrest Gump' :) In het winkeltje komen we er achter dat het bedrijf dit jaar nog een restaurant en winkel zal openen in London, de eerste in Europa. Een stuk dichterbij dus, maar ik denk dat ik ze maar even ga mailen dat ze ook naar Scheveningen moeten komen! :) Ik heb tijdens het eten een cocktail op en mag het glas, nou ja de shaker, houden. Even opgezocht of ze ook nog in LA zitten, gelukkig wel, dus daar gaan we de laatste avond eten!

Nu zijn we weer terug in het hotel. Lekker aan het nagenieten van de dag. Michel aan het spelen, ik lekker tv kijken :)

Morgen rijden we naar Santa Barbara (voor één nachtje papa en mama ;) ) en hebben we als het goed is nog een lekker rustig dagje.

Pa

Moet ook kunnen, zo'n rustig dagje, je hebt tenslotte VAKANTIE......