Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 23: Los Angeles

Wat later dan gepland een blog. Ik had gisteren namelijk barstende koppijn en tja dan wil je maar 1 ding; slapen! Vandaar dat de blog nu pas op het net staat.

De rit ging gisteren van Santa Barbara, langs alle stranden naar LA. De dag begon in goed. We hadden een waanzinnig goed ontbijt en werden goedemorgen gewenst door de manager Frank, wat een leuke vent is dat zeg! Hij wilde wel dat we nog een week zouden blijven, zou onze bazen bellen dat we 'Santa Barbara Sand Fever' hebben en echt een volledig week quarantaine moesten! :) We hebben hem gelukkig weten te overtuigen dat we niets mankeren en helaas echt verder moeten.

Op naar Malibu! Tja, wat valt daar over te zeggen, niet zo heel veel. Het is een strand, waar het toen wij er langs reden nog heel stil was, en er staan heel veel mooie en waarschijnlijk ook onbetaalbare huizen. Hier zijn we dan ook maar niet gestopt, mede doordat het heel mistig was en dus zeker niet veel te zien was vanaf het strand.

Het volgende strand is Santa Monica. Een leuk en gelukkig al wat drukker strand. De mist is weg, dat zal er zeker mee te maken hebben. We gaan de pier op, omdat die er wel gezellig uitziet, maar hebben het eigenlijk zo gezien. Een hoop prullaria winkeltjes. We zijn wel nog even langs het water gaan lopen. De zee was niet eens zo heel koud en Michel had kennen gaan zwemmen, z'n broek was inmiddels (door de hoge golven) toch bijna helemaal nat! Maar nee, sorry Conny, geen zwem foto's. We zijn niet gaan zwemmen, we zijn terug gegaan naar de auto om het beroemde Venice beach te bezoeken. Daar aangekomen weet je niet wat je ziet! Onze auto stond er een flink end vandaan, dus we moesten even lopen. Je begint bij een heleboel mooie huizen die langzaamaan steeds minder worden. Dan kom je aan op het oude Muscle Beach, ja ja, de apparaten staan er en de mannen ook, alleen waren de mannen vroeger dezelfde als nu, het zijn nu wel ondertussen vieze oude mannetjes! Je wordt constant aangesproken door 'opkomend talent' om hun cd te beluisteren (en dus te kopen), de 'dokter' is overal aanwezig om de 'medicinale wiet' te kunnen voorschrijven! Pfff.. Wat een gekkenhuis, Rotterdam-zuid is er heilig bij!

Na een flink stuk draaien we om, tja je moet toch een keer terug en we hadden het beide wel gezien. Helaas betekent dit dat je weer langs hetzelfde stuk terug moet.. :( Wat was ik blij dat we bij de auto waren zeg!

Van hieruit zijn we richting Hollywood gegaan, even over de boulevard gereden. Hier was het al verschrikkelijk druk! Blijkt dat er een premiere is van de film 'Red' (met Bruce Willis, Morgan Freeman en nog heel wat andere bekenden). Er zitten al heel veel mensen langs de kant om hun sterren in het echt te kunnen zien. Wij besluiten verder te gaan en op zoek te gaan naar een WalMart voor wat brood de laatste dagen. Helaas vinden we alleen kleine (ja die bestaan ook!) WalMarts en hebben ze alleen van dat gore-niet-te-vreten brood. Dus besluiten we maar bij Denny's te gaan eten en even te kijken wat zij als ontbijt serveren, ons hotel biedt namelijk alleen koffie en thee aan. Nou, het avondeten is er goed, het ontbijt ziet er op de menukaart goed uit, dus wij eten ook morgenochtend bij Denny's!

Toen was er weer een dag voorbij! We beginnen nu allebei wel 'heimwee' te krijgen, nou ja, we willen wel naar huis, maar zouden ook nog wel wat langer willen blijven, snappen jullie?! :)

We geven er nog maar niet aan toe, want we gaan vandaag eerst de Warner Bros tour doen en komen zo door de straten van bekende series en films. Daarna gaan we nog even door Beverly Hills en Hollywood en dan zal de dag waarschijnlijk al weer voorbij zijn.

Morgen hebben we dan nog Universal Studio's op het programma staan en tja, de dag erna is het alle zooi bij elkaar rapen en op weg naar het vliegveld.

To be continued! ;)

Gert

Valt mij nog mee dat jullie niet eerder heimwee naar ONS hadden! Maar als je wer thuis bent zullen jullie vanzelf wel weer merken wat jullie allemaal gemist hebben ! Toch praat/schrijf je nogal eens op z'n Rotterdams he, namelijk michel had KENNEN zwemmen ! Nou genieten he die laatste dagen en dan op naar de I-phone 4 in Nederland

Tante

Oh oH, de laatste daagjes alweer, er staat in ieder geval nog wel een aantal dingen op het programma, hoeft niet bang te zijn , dat jullie je gaan vervelen. Kunnen wel zeggen dat we enorm genoten hebben van jullie reisverhalen en foto's. Jullie hebben wel iets om op terug te kijken. Dikke kus van ons hier. Liefst tante.

Mam

Tja al die stranden. Santa Monica kochten pa en ik 28 jaar geleden ons eerste souvenir een gipsen aap. Zal het nooit vergeten. En Venica beacht is wsl. leuker in het weekend dan is er meer te beleven.
En de heimwee ach dat hoort er een beetje bij als de dag van vertrek nadert. Nu nog even lekker genieten van het mooie warme weer en van elkaar. Want voordat jullie het weten is het 'normale' leven aan de gang.
xxx

conny

Hoezo Conny geen zwemfoto's? Oh, kwartje valt!! Omdat ik om fietsfoto's vroeg!! Duhhhh
Blij te horen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben, maar toch ook blij dat jullie naar huis beginnen te verlangen.
Ik denk dat de poezen toch ook wel op jullie zitten te wachten ondertussen. Ze maken het overigens prima hóór!!

Knuf van mij en tot snel

Rachel

Conny; ik had niet anders verwacht wat betreft de poezen :)

Enne mam, wat betreft Venice, ik ben blij dat ik er weg ben, kan me niet voorstellen dat het er leuk is. Veel zwervers en veel gangster achtige praktijken.
Qua souvenirs gaat het goed haha, we hebben al flink wat bij elkaar 'gespaard'.. :)

Pa

Ja Venice Beach kan heel leuk zijn, tenminste toen dan, nu zal het wel net als in andere steden veel crimineeltjes aan trekken die snel geld willen verdienen. Echt jammer want het was er toen heel gezellig.
Santa Monica Pier is wel leuk he.
Zoals je moeder al zei kan je daar leuke dingen kopen en lekker op vertoeven.
Ja....lopen.....dat moet je daar ook niet doen...het is of hardlopen....of rolschaatsen...of cruisen met je grote bak......maar NIET wandelen...hahaha

DMA

klinkt nogal leuk maar wel jammer dat jullie niet zijn gestopt bij Holly om wat rond te snuffelen :P ik ga zelf ook eind dit jaar naa NY voor een hele jaartje maar moest natuurlijk fftjes informatie zoeken hoe het daar nou echt is voor ik er heen ga en zo te zien aan jullie verhaal bevalt het me nog wel maar trouwens even dit tussendoor ligt L.A,Hollywood en Singer Valley aan de kust van usa of heb k het nou verkeerd :)) mail maar ff als jullie tijd hebben naar mr.right1@live.nl