Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 24: Los Angeles

Als eerst even iets wat ik vanmorgen ben vergeten;

Gisteren hebben we ook nog het 'de La Brea Tarpit' bezocht. Dit is een park met een museum om een teerput heen gemaakt. In deze teerput hebben ze skeletten gevonden van ongeveer 70000 jaar geleden. In het museum zijn deze skeletten natuurlijk te zien en wordt er verteld over hoe deze dieren toen geleefd hebben. Ook laten ze zien hoe alles schoongemaakt wordt en kun je zelf een aantal stalen pijpen uit de teer proberen te trekken om te voelen hoe zwaar het is als je in het teer zou staan. En dat valt nog niet mee!

Buiten, in het park, zijn nog echte teerputten te zien, zonder skeletten natuurlijk, want die zijn allemaal al opgegraven. Het ruikt er dan ook flink naar teer/asfalt.

Dat was dus nog iets van gisteren.

Vandaag waren we al vroeg op. We hebben ontbeten bij Denny's, net als het avondeten is dit erg goed bevallen! :) Lekkere eieren, toast en bijna echte jus d'orange. :)

Daarna reden we door naar de Warner Bros Studio's voor de studio tour. We waren ruim op tijd en konden zelfs nog met een tour eerder mee, scheelt weer 20 minuten wachten.

We beginnen bij een 'gewone' straat. Deze straat wordt voor heel veel series en films gebruikt (oa. Annie en The Mask), alleen elke keer veranderd. Alle dingen, zoals lantaarnpalen, deurknoppen etc, kunnen gewijzigd worden.

Hierna zijn we bij een opnamegaan kijken, ja een echte opname. Het is een nieuwe serie in Amerika, bij ons dus helaas niet zo bekend; 'Shameless'. We moesten natuurlijk heel stil zijn en niet in het zicht van de acteurs komen, want dat kan ze alleen maar afleiden. Eigenlijk is er niets aan om het te zien, want er gebeurd erg weinig, maar het is wel uniek om het te kunnen zien, aangezien het niet vaak gebeurd! :)

Van hier uit zijn we diverse 'bekende' huizen gaan bezoeken, onder andere het huis van de serie 'Growing Pains' en voor mij heel leuk; het huis van Lorelai en Sookie van de serie 'Gilmore Girls'! Ik herkende het meteen! :) Grappig om te weten is dat het één en hetzelfde huis is, de ene kant is de voorkant van Lorelai's huis en de andere kant van Sookie. :)

Hierna zijn we nog wat Soundstagesgaan bezoeken. Dit zijn eigenlijk de momenten die niet buiten opgenomen worden, zoals het kantoor van 'The Mentalist'. Ook deze set hebben we bezocht, helaas mochten we hier geen foto's nemen, omdat de serie nog geproduceerd wordt :( Maar we hebben wel de gehele set gezien, dus het CBI! Echt leuk om te zien! Michel heeft zelfs iets gezien wat wij nog lang niet op TV gaan zien. Ik had het ook kunnen zien, maar aangezien ik sommige dingen nogal lang kan onthouden wilde ik deze 'spoiler' niet zien! :)

Als laatste zijn we naar een oude set geweest, die van 'Central Perk' van de serie 'Friends'. Deze set is eigenlijk al afgebroken, maar omdat de set zo populair is hebben ze hem onder andere voor deze tour opnieuw opgebouwd in een andere soundstage. Wij hebben dus echt in het cafe rondgelopen en op de bank gezeten! :)

We hebben natuurlijk nog veel meer gezien dan alleen dit, maar dit waren voor ons de belangrijkste dingen, dingen die wij ook kennen. De rest was vooral van series of films die bij ons minder bekend zijn.

Na dit zijn we nog even langs de Disney Studios gereden. Ook al zo'n groot complex! Helaas kunnen we hier niet naar binnen, dus zijn we alleen om het blok heen gereden en hebben we hier en daar naar 'binnen' gegluurd.

Helaas is het op dit moment dat Michel zich niet zo lekker begint te voelen en liever even terug gaat naar hotel, dus dat doen we dan ook maar. Michel neemt een aspirientje en gaat 3 uurtjes 'slapen'. Gelukkig knapt hij hier van op en kunnen we daarna met een gerust hart naar de Hollywood Boulevard. We besluiten wat 'sterren' te bekijken, niet de echte natuurlijk, gewoon de sterren op de grond. :)

Ook doen we de nodige winkeltjes aan, we kopen deze keer niets, niet echt iets voor ons gevonden. Na een flink end over de sterren gelopen te hebben besluiten we bij het 'Hard Rock Cafe' wat te gaan eten. Deze vestiging is pas sinds deze zomer geopend en eigenlijk 1 van de weinige echte restaurants op de Hollywood Boulevard.

Na het eten hebben we het wel gezien. Helaas is Hollywoods Madame Tussaud al dicht en verder is er eigenlijk maar weinig te doen, waarschijnlijk is het er in het weekend wel drukker, maar ja daar hebben wij weinig aan ;). Dus besluiten we terug naar het hotel te gaan en alvast de koffers te opnieuw in te pakken (wat moet er mee, wat gooien we weg, hoe zwaar zijn de koffers?!).

Morgen gaan we naar Universal Studio's en donderdagochtend gaan we Beverly Hills nog even in, daarna zit het er op en komen we weer naar Nederland! :)

Gert

"WAAT EEN VERHAAL" leuk hoor. Jammer dat jullie niet overal in mochten maar toch wel een hel groot deel gezien zo te lezen. Inderdaad aan het afkorten, nem het er nog even van want nu nadert het einde in Amerka echt !!

conny

Wat jammer dat zowel jij(met de hoofdpijn) als Michel niet lekker waren, dat kan je eigenlijk op vakantie niet gebruiken. Hopelijk hebben jullie de laatste daagjes nergens last van en kunnen jullie er nog volop van genieten.
Ik ga nu eerst Jane begraven, die heeft het vannacht begeven. En daarna ga ik weer even bij jullie poezenkinderen kijken.

Jus van Conny

Pa

Warner Bros Studio's, Universal Studio's zijn de geijkte dingen waar je naar toe moet gaan, dat weet je.....
Hollywood Boulevard met zijn sterren is wel leuk, vooral de winkels he, maar jullie hebben je kunnen beheersen want anders moet je een container meenemen naar huis...haha
In Beverly Hills kun je ook leuk winkelen dus pas op, en neem geen asbakken mee als souvenir he....ook al rook je niet, alles is mogelijk...
Ze gaan toch eens kapot vooral als je ze laat vallen haha
xxx

nora

Ja. dit is ook weer keileuk, maar echt tijd om uit te rusten is er zo niet bij of slapen jullie veel op de terugweg in het vliegtuig? Dit is wel een hele bijzondere, mooie reis: wat hebben jullie veel gezien!
Nog heel veel plezier en groetjes van ons allebei! (enneh, niet meer ziek worden!)