Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 25: Universal Studios

De laatste volle dag is aangebroken :(

Vandaag hebben we nog een dagje pretpark voor de boeg, maar voor we hier aan beginnen bel ik eerst tante Jos en ome Fred. Zij gaan morgen (voor jullie dus vandaag, donderdag 14 oktober) op vakantie. We zien hun pas weer op 30 oktober, dus we hebben ze even een heel fijne vakantie gewenst! Daarna heb ik mijn mama nog gebeld met de vraag of ze nog wat dingetjes (melk en brood) wilde meenemen, zodat wij zaterdag eindelijk weer een normaal (hollands) ontbijt hebben!

Over ontbijt gesproken, na dit getelefoneer zijn we allebei klaar voor de nieuwe dag, dus gaan we naar Denny's om te ontbijten. We bestellen hetzelfde als gisteren, dat is tenslotte goed bevallen!

Van hieruit rijden we, één van de laatste keren, in onze jeep door naar Universal Studio's. Dit pretpark is eigenlijk hetzelfde als de versie die we 2 jaar terug in Florida bezochten, alleen wat kleiner qua oppervlakte.

We beginnen meteen met 'Shrek in 4D'. Eigenlijk een stukje gebaseerd op de film, waar Shrek Fiona weer moet redden uit de handen van de gemene Lord Farquaad. Donkey en de draak helpen hier natuurlijk bij!

Hierna doen we de Studio Tour, in een treintje word je 3 kwartier lang, langs allerlei bekende film-sets (o.a. Wisteria Lane uit Desperate Housewives) en diverse soundstages gereden. Dit stuk is de originele filmstudio van Universal welke gewoon in gebruik is, maar waar ze een aantal oude sets hebben laten staan welke ook gedemonstreerd worden. Zo hebben we een aanval van Dino's en King Kong gehad, is onze tram ontspoord in het metrostation tijdens een aardbeving en zijn we aangevallen door een gek uit Psycho.

Van hier uit gaan we naar de populairste attractie; 'Simpson the Ride'. De Simpsons zijn op vakantie en worden bedreigd door een oud werknemer van Krusty, waardoor een achtbaan ritje erg uit de hand loopt. Dit achtbaan ritje wordt afgebeeld op een heel groot scherm en zelf zit je in een beweegbaar karretje waardoor het net is of alles echt gebeurd. Heel leuk gedaan! Aan het eind van de dag doen we deze attractie dan ook nog een keer.

Na deze rit gaan we naar het eind van het park voor de attractie van 'Jurassic Park', een soort van tour in een boot door Jurassic Park, waarbij de nodige dinosaurussen natuurlijk ontsnappen en ons angstaanjagende momenten brengen ;) . Aangezien je in een boot zit betekend dit dat je natuurlijk nat word, het valt gelukkig mee, en met het warme weer is het een aangenaam iets! :) Naast deze attractie staat de attractie van de film 'the Mummy Returns', een korte 'achtbaan' in het donker. Leuk, maar erg kort helaas.

We hebben inmiddels al een groot deel van het park gehad, zo klein is het park dus. Er zijn nog een aantal shows die we bezoeken en zoals ik al zei aan het eind van de dag nog een keer in 'Simpson the Ride'.

Om 17.00u sluit het park en netjes rond die tijd verlaten wij het park om 'Universal City' te bezoeken; een hoop winkeltjes en restaurants. We hebben weer niets gekocht, tja er zat helaas niets bij. Wel hebben we weer heerlijk gegeten bij 'Bubba Gump', helaas voor de laatste keer :(

Eenmaal terug in het hotel kijken we alle koffers nog eens na, de weinige souvenirs pakken we netjes in, zodat ze heel thuis komen.

Via internet zijn we al ingechecked en de boardingpassen zijn uitgeprint, kortom we zijn klaar voor vertrek. Morgen rijden we nog even door Beverly Hills en dan moeten we onze mooie auto helaas inleveren en naar huis.

De volgende blog zal dan ook pas (als het meezit) vrijdagavond Nederlandse tijd verschijnen.

Gert

Jullie zien, aan alles komt een eind en voor jullie is het nog een eind (vliegen). We zien jullie dus snel weer en hopen de verhalen nog eens uit jullie eigen mond te horen. Hier zouden ze dan zeggen "Wat een verhaal"
Goeie reis!

Tante

Lieve schatten, maak nog een fijne dag , wens jullie een goede thuiskomst, en lekker nagenieten van zo'n super mooie vakantie. Dikke kus,tantetje &Oompje.

ps,we hebben enorm genoten van jullie reisverslag.

monique

Lieve Michel en Rachel,

Wat een prachtige verhalen en dito blogs. We hebben er echt van genoten!
Dank jullie wel dat we meemochten kijken!

Wensen jullie een hele goede terugreis..

Pa

Nou, het was genieten en lachen om jullie verhalen hoor, was echt leuk, veel leuker dan toen wij er waren want toen hadden we nog geen internet....helaas..

Je papa vergeten he......die had je eerst gebeld hoor....
daarna heb je je moeder pas gehad voor de melk, dat zou ik anders vergeten......echt niet........vergeet jullie toch ook niet te halen......of misschien wel......

Nee, hoor zie jullie morgen, voor ons dan, op Schiphol en hoop dat jullie een prettige vlucht hebben en veel aan deze vakantie terug mogen denken...xxx

monique

Waar verhalen staat moet foto's zijn..haha:-)