Westkust Verenigde Staten 2010

De laatste 24 uur

De laatste 24 uur van de vakantie zijn dan toch echt aangebroken.

We hebben eerst een beetje uitgeslapen, pas tegen half 9/ 9 uur zijn we op gestaan en gaan douchen, koffers dichtgedaan, wat natuurlijk de nodige moeite kostte ;) Hierna uitgechecked en lekkerontbeten.

Het was even de vraag wat we met de laatste uurtjes van onze vakantie zouden gaan doen, we hadden tenslotte al ingechecked op internet voor de vlucht en hoefden dus niet belachelijk vroeg op het vliegveld te zijn.

We besloten in ieder geval even langs Rodeo Drive te rijden en door Beverly Hills. Rodeo Drive is echt zoals in de films, met veel luxe winkels en normaal gesproken met veel sterren, nu liepen er voornamelijk toeristen.

Toen we door Beverly Hills reden kwamen we natuurlijk veel mooie en grote huizen tegen omringd door grote hekken en bomen. Je kunt vanuit Hollywood diverse tours boeken die je langs alle huizen van de sterren rijdt, een zogenaamde 'Star Tour', dit hebben wij niet gedaan, want je ziet vanuit de auto net zoveel, alleen weet je dan niet wie er woont. Terwijl we in Beverly Hills reden, kwamen we meerdere van deze tours tegen en hebben we wat van deze busjes gevolgd, tot ze stil stonden, dan zou het namelijk wel erg opvallen ;). Na een tijdje hebben we het toch wel gezien, al die hoge hekken en bomen zijn toch allemaal hetzelfde :).

We besluiten nog even naar LA Ink te gaan, we zijn nu toch in de buurt. Het is een kleine locatie, we reden er in eerste instantie zelfs voorbij! Eenmaal de auto geparkeerd wilde ik er toch wel even naar binnen gaan! Tja binnen.. Een hoop mensen, touristen en mensen die zaten te wachten op hun tattoo afspraak. Helaas geen bekenden van Discovery gezien, Kat zelf was er ook niet :(. We zijn dus maar weer naar buiten gegaan, wat gingen we nu weer doen om de laatste uren te doden?!

We hadden nog niet echt een Disney Store bezocht, behalve die bij DisneyLand natuurlijk. Er blijkt er 1 dichtbij te zitten in een shopping mall en besluiten hier dan nog maar even naartoe te gaan. De mall is niet zo groot en de Disney winkel dus ook niet, er zijn voornamelijk kinderdingen en kleine kostuums met het hoog op Halloween.

Het was inmiddels tegen 1 uur, dus we besloten, weliswaar veel te vroeg, toch maar naar het vliegveld te gaan en daar dan maar de laatste uren daar te doden. Auto netjes ingeleverd, met het busje naar het vliegveld, koffers afgegeven; toch iets te zwaar, maar gelukkig een aardige baliemedewerker die het door de vingers ziet.

Het is nog een paar uurtjes wachten en dan kunnen we eindelijk gaan boarden! Een vlucht van bijna 10 uur staat er weer voor de boeg. Op naar Londen!

Op Londen moeten we een flinke tijd wachten tot we mogen landen, het is altijd druk op Heathrow en ik hoop maar dat we de aansluitende vlucht niet missen. Gelukkig is de aansluitende vlucht in dezelfde Terminal en zijn we dus ruim op tijd!

De laatste 3 kwartiertjes naar Amsterdam, eindelijk! De vlucht gaat voorspoedig en om 15.15 zijn we al geland, nog een stukje rijden (we hebben het het vliegveld gezien ;) ) naar de juiste gate en dan mogen we er eindelijk uit!

We komen makkelijk langs de paspoort controle en wachten op onze koffers. Gelukkig duurt ook dit niet zo lang en zijn we rond 15.45 door de douane heen, net op tijd blijkt, want pa en ma zijn er nog maar net! Michel ziet pa (bij de andere uitgang) en ik zie me zussie, we zijn thuis!

Helaas staat er dikke file en doen we er 1,5 uur over om in Overschie te komen, maar hier wacht ons dan wel een lekker Hollands prakkie.. :) Heerlijk, bloemkool met aardappelen en kipfilet, chocoladetaart toe en dan op naar Breda, want hier Mandy d'r vriendje en zijn ouders komen haar bij ons ophalen. Bij ons wordt er door iedereen nog wat gedronken en dan gaat Mandy met d'r schoonouders mee naar België, pap en mam blijven nog heel even en besluiten dan ook te gaan.

Wij gaan de koffers uitruimen en zetten een was aan, de eerste van velen :( We kijken nog even TV en dan 'storten' we in; lekker ons eigen bedje in.

Michel slaapt nog, ik heb heerlijk geslapen tot een uur of 4, toen moest ik naar de wc. Moest wel even bedenken waar ik nou ook al weer was en waarom het zo koud was! :)

Weer teruggegaan, maar helaas, mijn maag heeft geloof ik nog het idee dat we in Amerika zitten en dat er gegeten moet worden. Ben er maar uitgegaan en heb wat ontbeten (jeej, hagelslag!! :) ) en aangezien ik dan toch wakker ben en waarschijnlijk niet echt meer zal slapen ben ik maar tv gaan kijken, heb tenslotte 4 weken in te halen :)

De vakantie is nu echt voorbij, vandaag begint het normale leven weer, straks de boodschappen, strijken en de was opvouwen :( Maandag allebei weer werken, het hoort er allemaal bij..

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als wij. Wij keken elke ochtend uit naar de reacties, waarschijnlijk net zo als dat jullie uitkeken naar de blog.

Bedankt enne misschien tot een volgende reisblog! :)

Gérard van Boxtel

WELKOM THUIS!!!

Het was inderdaad elke keer weer leuk om te lezen wat en waar jullie nu weer hadden gegeten, gedronken, gegeten, enz. Jullie kunnen zo een heel reiskookboek in elkaar zetten ;-) O ja, de rest van de verhalen waren inderdaad ook erg leuk om te lezen.

Misschien een leuke TIP: hou ook een WERKblog bij de komende weken! Tot de Kerst bijvoorbeeld? Misschien vinden wij dat net zo leuk om te lezen. Of toch niet? (ha, ha).

Groetjes en Michel tot ziens op het werk en Rachel wellicht tot ziens op de sportschool?

Gérard

ma

het was heerlijk om jullie te 'volgen'. Veel dingen herkenbaar en andere weer helemaal nieuw. Goed dat jullie zo heerlijk hebben genoten, ik ook hoor al bleef een reactie van mij kant nog als eens uit. Ben blij dat jullie weer thuis zijn en wie weet maak je nog weleens een keertje de oversteek.
xxx

Pa

Ja blij dat jullie weer thuis zijn.......
Was erg leuk om alles op jullie blog te kunnen volgen, zo hebben je moeder en ik het ook weer een beetje kunnen herleven, want jullie hebben toch wel grotendeels dezelfde trip gemaakt als wij 28 jaar geleden....
Geniet nog even van je laatste vrije dag want morgen is het weer gewoon werken en sparen voor misschien een tweede keer....haha...xxx