Westkust Verenigde Staten 2010

Dag 29: Hiking in Zion

Vandaag stond, letterlijk en figuurlijk, om 08.00 uur ons ontbijt voor de deur. Het was nog een beetje fris, niet het weer wat opgegeven was; zonnig en 30 graden maar bewolkt en hooguit een graad of 21. Maar, toch lekker buiten op onze patio buiten ontbeten. Na het ontbijt pakken we de cameratas en de rugtas in met genoeg water en andere dingen voor een stevige wandeling.

We nemen de gratis shuttlebus naar het park en stappen daar over op de parkshuttlebus. We stappen uit bij de halte 'The Grotto', vernoemd naar een trail die hier begint, maar wij nemen een andere trail; de zwaarste en naar het schijnt de mooiste van allemaal; 'Angels Landing'

Het is een tocht van 8 kilometer totaal maar met de top op bijna 500 meter. Dit lijkt misschien niet veel, maar als je het moet gaan lopen en vervolgens klimmen en klauteren is het toch een heel end!

De eerste helft gaat over een verharde toch wel steile 'weg', hierna volgt een stukje wat minder steil en tussen de bergen in. Hierdoor is het ook wat koeler, want de zon schijnt dan wel niet, warm krijg je het wel bergopwaarts! Vervolgens komt er nog een wat steiler stuk, vervolgt door een heel steil en bochtig gedeelte; de 'Walters Wiggles'. Dit gedeelte bevat 21 bochten! Het is dus heel steil, maar door de bochten valt dit stuk reuze mee. Als je de bochten achter je laat heb je het eerste mooie uitzicht; 'Scout Lookout', hier zie je ook meteen goed waar 'Angels Landing' zich bevind en watvoor een klim dit nog omhoog is! We besluiten even te pauzeren en goed te luisteren naar de mensen die terug komen en zeggen wat ze er van vinden. Eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer; je móet boven zijn geweest, zo'n geweldig uitzicht is het! Aangezien het echt wel klimmen en klauteren wordt, langs kettingen en kliffen, willen we het in ieder geval proberen, we zien wel hoe ver we komen. Nog geen half uur later staan we op de top! De mensen hadden gelijk, het is het absoluut waard, wat een uitzicht! We besluiten goed te gaan genieten van het uitzicht en eten en drinken wat. De zon komt er uiteindelijk ook door en dan besluiten we maar terug te gaan, het wordt met de zon namelijk ook meteen goed warm! Het klim en klauter stuk is wat lastig naar beneden gaan, soms letterlijk zittend om maar niet te diepe passen te hoeven nemen, maar vanaf de 'Scout Lookout' is het makkelijk. Na 4 uur en 15 minuten zijn we weer terug bij het begin.

We nemen de shuttlebus naar de 'Zion Lodge' om wat te gaan eten en even lekker te zitten!

Na de lunch gaan we nog even langs de 'Lower Emerald Pools', de 'Middle Emerald Pools' zijn door hevige watervallen gesloten en de 'Upper Emerald Pools' zien we na de klim van de ochtend niet meer zitten. We zijn dus weer redelijk snel klaar.

We gaan lekker terug naar onze cottage en gaan lekker in de hot tub zitten, heerlijk voor de spieren en voetjes! Vervolgens een warme douche en we zijn weer fris en fruitig!

Nu we weer fris en fruitig zijn durven we uit eten te gaan en na het eten lopen we nog even door het dorp heen. Dan hebben we het echt gehad, we gaan terug naar de cottage en nog even lekker niets doen, nou ja, de blog moet geschreven worden en online gezet worden natuurlijk!

Morgen weer even naar Las Vegas!

klik HIER voor de foto's

ma

Hoop dat jullie niet al teveel spierpijn hebben. Ben erg benieuwd naar de foto's van dit uitzicht.
Lekker genieten nog van alles.

xxx

Tante

Goede oefening voor de 4 daagse, zou Michel er dan alsnog zin in krijgen om hem ooit te gaan lopen!! We zijn nieuwsgierig naar de foto's. Geniet er nog maar heerlijk van.

conny

Wie heeft er nou een sportschool nodig? Als Michel dit vol kan houden, hij zeker niet!! En van jou wisten we al dat je een bikkel was.

Dikke knuffel

Pa

Michel jongen, laat je niet kennen he....je kunt het..x